Blogger Widgets ssssshhh...: life start at the end of your comfort zone

Friday, December 31, 2010

life start at the end of your comfort zone

dalam hidup ni tak ada benda yang susah and benda yang senang.semua perkara jadi senang dan susah disebabkan kite sendiri yang mencorakkannya.kalau kite cakap perkara tu susah, susahlah ia n kalau kite cakap senang, maka benda tu jadilah senang.tapi kalau cakap je tak cukup, cakap memang senangkan, buang air liur je kot.kenelah ada dengan usaha kita jugak untuk mencorakkan perkara tu mengikut kehendak kita.kalau kita pikir hidup berjauhan ni susah, maka susahlah jadinya.tak payah carik jejauh.amek diri sendiri jadikan contoh.mulut memang senang cakap segamat tak best, sucks and macam2 lagi sedangkan benda tu kita sendiri yang setkan dalam kepala.pernah dengar mindset? itulah maksud aku.hidup akan jadi warna warni kalau kita pandai melukisnya.aku adalah pelukis, kehidupan adalah kertas lukisan aku.tangan aku adalah pencorak keindahan lukisan kehidupan aku.kepandaian kite melukis bukanlah ukuran tapi kebijaksaan kite melukis yang akan menentukan arah tuju kehidupan ni.jangan salahkan tempat kalau kita sendiri yang tak dapat nak biasakan diri, salahkan diri sendiri sebab tak ikut adat resam sesuatu tempat itu.maafkan aku kerana banyak menyalahkan tempat sedangkan kesalahan tu aku sendiri yang buat lakukan

p/s : jadilah benih yang baek, campak dekat mana pun leh survive. jangan jadi benih busuk. letak kat shit lembu pun tak dapat hidup

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...