Blogger Widgets ssssshhh...: selamat malam wahai si petang

Saturday, June 18, 2011

selamat malam wahai si petang

hehehe tajuk entry aku pun cam siot kan sebab aku memang takde idea nak wat tajuk ape.tapi aku ada banyak bnda nak cakap sal tido petang neh.korang taw tak tidur petang ni tak elok.reason dari segi Islam aku tataw sangat tapi kita selalu denga kan orang cakap tido petang tak bagus.petang tadi pas study aku tido,.aku ingat nak tido jap je.letih buat ape tu aku tataw la kan.ha amek kau, mengigau aku bnda yang merepek repek.oklah tu takpe lagi tapi kalau dah membawak sampai telajak Maghrib memang ko carik nahas la kan.

aku ada satu story nak mory neh.dulu masa abang aku kecik2 dulu time darjah, die kuat tido petang.tak silap aku alang aku kot.masa neh aku tak lahir g.aku kat kayangan tunggu time je.hehhe.then die tido sampai nak dekat kul 7.kalau korang perasan, waktu maghrib kul 7 lebih tu macam agak sama dengan waktu matahari pagi nak naik.pastu wan aku g aa kejotkan abang aku bangun suh mandi.alang aku bangun tengok jam terus dia berlari pergi sungai.ok tak kisah sebab memang tabiat abang2 aku suka mandi sungai.pas je die lenjan berendam lam sungai tu, berlari dia balik pakai baju sekolah siap duduk nak makan pagi g.

dengan muka tak siapnye die tanye napa semua orang pandang muka dia macam tuh.hambek kau padah tido petang.alang aku tak pat beza waktu Maghrib ngan waktu pagi.sebab tulah aku cakap bahaya tido petang.orang Cina zaman kuno dulu, kalau nampak ahli keluarga doang tido petang, terus doang berlari g amek segayung air sejuk n simbahkan kat muka yang tido tu.tak salah aku pada doang tido petang tu bawak naseb malang.takpelah tu kepercayaan doang.yang penting kalau kita nak jaga kesihatan, kita kawal la semangat nak tido petang tu n malam tido awal.hahah setel..! bye..!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...