Blogger Widgets ssssshhh...: kalau kita pandai,,,,

Wednesday, September 14, 2011

kalau kita pandai,,,,

assalamulaikum, ini ada satu cerita.tadi aku teman kawan aku pergi beli kain untuk wedding kakak dia. then kitorang pergi satu kedai kain ni, yelah nama pun nak beli kain kan takan nak beli dekat kedai basikal lak. lepas tu pelayan tu dok la bg suggestion dekat kain yang mahal2 hinggakan boleh teberanak makcik2 yang tengah mengandung kalau tengok harga kain tu.

kami2 ni student je, mana nak mampu beli kain mahal macam tu, ok sebenarnya bukan tak mampu tapi kalau beli jugak kain tu seminggu la makan biskut hup seng cicah teh o. lama jugak la dekat kedai kain tu, adalah dekat 5 jam. ok tu tipu 2 jam je benanya. muka kawan aku dah merah2 sebab tak jumpa yang dia suka. tiba2 kitorang terpandang satu bakul. kain gulung2 kecik banyak sangat dalam bakul tu. then mulut kawan yang tot tet tot tet dari tadi ni pegilah tanya akak jaga kain tu

" kak, kain yang dalam bakul tu kain apa" ucap kawan aku sambil berpuisi
" oh tu lebihan kain2 dalam kedai ni, nak anta pegi kilang so nanty kilang jahit jadikan baju budak2 plak" jawab akak kain tu dengan rakus ( saja tambah nak bagi world)
" uii kalau macam tu nak tengok2 la kak kain tu" kawan aku bekata dengan yakinnya

godek punya godek punya godek, sekali jumpa daa kain yang memang kawan aku suka. bukan segulung dia jumpa tapi sekali 3 gulung weyh. on the spot dia nak beli on that time gak. hahaha lega hati aku tadi. kalau tak betapa sampai malam kat kedai tu ( hehe gurau je). lepas dah dapat kain tu, kawan aku pun capai lagi segulung yang lain then blah.

ni ha kain eh, hahaha kalau caya maknanya korang bendul melantun lantun

lepas tu dia tunjuklah dekat aku macam mana dia match2 kan kain tu nak jadikan ceongsam eh salah baju kurung moden. aiseyman lawa seyh. hahaha padahal kain yang die beli tu kain murah stok lebih2 kedai nak anta g kilang je. maksud yang aku nak sampai dekat sini ialah kalau kita pandai pilih barang, barang yang murah pun leh jadi eksklusif and nampak elegan.

kita ni jangan ingat kalau mahal je mesti nampak cantik. tak do do jadi macam tu. kalau salah matching ea macam langsuir sakit gigi gak jadinya nanty. as long as kita pandai match even harga murah telampau, tu semua tak jadi masalah malah lagi menjimatkan ( pesanan dari Jabatan bekalan air). eh lari topik lak. hehehe k bye

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...