Blogger Widgets ssssshhh...: senyum itu susah

Saturday, September 24, 2011

senyum itu susah

assalamulaikum, hari ni aku nak cecite skit dekat korang
housemate aku dengan aku pergi hospital hantar salah seorang kawan kitorang
dia gastrik teruk. pucat2 muka dia aku tengok
kalau kau buat lawak time dia tengah gastrik tu memang kena tampa free2

senang cakap dia nak cakap pun payah then kitorang shoot direct pergy spita (noghori skit)
cerita yang aku nak sampaikan ialah sikap2 kakitangan kat situ
aku tak suka nak membebel tak tentu pasal tapi kawan aku penah cakap
yang kalau kita ni customer, kita ada hak!!!!
eh teremo lak disitu. maaf2. yelah hati tengah hangin kan. memang mengamuk la aku

mula2 kawan aku kena cek darah, dia memang tak larat sangat nak cakap
pastu pegawai kesihatan tu dok interview tanya rumah la belajar la kat mana la
mungkin tu salah satu prosedur kot nak kurangkan kesakitan pesakit
(padahal pucat lesi gak muka kawan aku tadi)

dah taw orang tu sakit tak payah la tanya banyak2 interview bagai
tunggu kawan aku sehat dulu ye
time korang siapkan lah soalan, sure berjawab la weyh
takat gelak2 dekat kaunter antara mereka benda biasa dah aku tengok tadi
(sedangkan doang tu dekat kaunter kecemasan and sangat patut serius bekerja)

next check point, kawan aku kena pegy bilik pemeriksaan
kawan aku dah sakit gila tunggu nak dekat 2 jam sedangkan aku tengok orang tak ramai mana
apelah salahnya cek2 dulu ke. then ada salah sorang kakitangan tu panggil nama pesakit
dia panggil perlahan sangat then pesakit tu tak dengar.
untuk kali kedua,

nurse tu boleh menjerit panggil nama pesakit tu. pesakit tu belakang aku je pun
aku duduk kerusi baris depan sekali and honestly aku pun tak dengar nurse tu panggil apa ke sume
pesakit tu bangun membebel sorang2 masa otw untuk pemeriksaan

" tara dengar dia ada panggil tadi"

macam tu la lebih kurang dia merungut dekat belakang aku
bukan die je, memang takda sapa pun dengar nurse panggil sapa2
macam berbisik. dia ingat cakap denga semut agaknya. agak2 la kan

macam nilah senang cakap, orang yang datang hospital ni tak minta pun nak sakit kak misi
semua nak sihat sejahtera aman damai sentosa. so if tak dapat nak layan sangat pun
apa salahnye panggil lek lok. tak hilang anak tekak kak misi kalau panggil lembut2
sampailah masanya turn kawan aku dipanggil

itupun lepas aku dah tertidur dekat bahu budak rumah aku
adalah nak dekat sejam. siap mimpi la wey. punya lama aku tunggu kan.
aku tak kisah pun tunggu sume tapi kesian dekat orang yang sakit.

dah la tahan sakit then kena tahan telinga lagi sebab dengar kak misi memekak
tak lama pastu kawan aku kua then pergy amek ubat
masok tak sampai 15 minit la der. ape je kak doktor tu cek kan

" su, doktor tu garang la. takot ela nak cakap pape tadi"

la ingat kak misi je emo, kak doktor pun hangin. muka dia kene kerja sorang2 kot hari tu.
kami taw korang letih and sampai kena kerja malam sebab kes kecemasan sume
tak minta pun layan vip ke orang ternama ke, kitorang pun student je
as long as cakap dengan baik and tak tengking2 dah cukup baik sangat
hati pun lega and takdelah takot sangat nak jumpa doktor

kak misi kak doktor,,
senyum tu tak kena bayar satu posen pun, ape lah salah senyum kan
pergy kefe beli makanan melambak beringgit ringgit tak pe lak
aishhhh susah nak cakap, sendiri mau ingat la ye
peace..:)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...