Blogger Widgets ssssshhh...: pada suatu dinihari

Saturday, November 12, 2011

pada suatu dinihari

assalamualaikum, lama dah aku tak bermadah pujangga macam yang selalu aku
buat dulu, kalau tengok entry aku yang dulu2, aku memang suke mengayat
kat blog, meaning aku suka buat ayatlah, bukan mengayat orang, tu lain keje
ni mesti kes sebab blog aku dah ada pengkritik tetap yang berbisa
hahaha segan aku skang tapi takpe, tu semua tolak tepi sebab malam ni aku
nak mengayat macam biasa, hadui nak bersastera pun kena banyak pkir


malam ni aku berjaga lagi seperti malam2 yang sebelumnya
menghadap komputer riba yang tak kenal erti penat lelah
keletihan mata memang tak dapat ditahan tapi apakan daya
aku hanya student biasa yang hanya mampu menghadap dan

menyiapkan kerja yang tak pernah putus2 mengejar aku
bila bertemankan lampu malam disambung cengkerik bersahut sahutan
mulalah kepala melayang, pantang lepa kepala mesti lari
dari asalnya, akal aku menari-nari berfikir untuk 5 minit

5 minit yang memberi impak besar dalam hidupku
aku menerawang jauh, taun depan habislah title sebagai
mahasiswi uitm, aku akan graduate, menaiki pentas mengambil
segulung kertas, kertas yang aku muntahkan semua usaha aku
untuk mendapatkannya, moga segalanya berjalan seperti

yang aku impikan, Amin.. selepas tu apa akan terjadi??
takan aku hanya mampu mendiamkan diri?? berteleku di rumah
menunggu apakah?? orang meminang!?? jangan kau harapkan bulan
jatuh ke riba, aku harus mencari rezeki, rezeki pertama ku

tapi aku taw onak dan duri sangat banyak selepas hilangnya
title aku sebagai seorang mahasiswi, aku akan tetap cuba mengharunginya
walau payah, aku akan tetap mencuba

tiba-tiba,,,

fatihah : tutup la lampu woi!! orang nak tido la!!!
aku : yelah!!!! (kuang asam aku baru nak bepuitis, derhaka punya budak)

dah laa,, mood nak berpujangga hilang, bye! hehehe confirm2 aa akan ada sambungan pasni..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...