Blogger Widgets ssssshhh...: 5 albiruni and AAB

Tuesday, January 31, 2012

5 albiruni and AAB

aku tataw aa tapi betul la cakap orang, lepas kau dah kerja kau akan lagi rindukan zaman belajar daripada kerja. okay aku mengaku tu tapi aku tak rindu sangat zaman diploma dengan degree aku sebab still baru lagikan, tapi aku rindu gila zaman sekolah aku terutama sekali dekat serting. macam2 seyh kitorang buat, kalau kau budak asrama kau taw la feel dia macam mana. macam makan aiskrim bertatahkan coklat vanilla lah feel dia over sangat aku ni. lately aku teringat plak zaman naik turun tunggang terbalik aku dekat serting tu, kat sini aku cerita sikit ye apa yang aku buat dekat sana, kalau tak nak baca kau boleh belah pergi blog lain, tak heran pun. heheheee

1. cikgu faridah
cikgu faridah ni warden aku, huii dia garang sangat tapi lepas dah kenal takda la garang pun. aku siap pernah pergi pasar malam lagi dekat luar maktab dia bawak, hehehe pandai lah nak hidupkan. suatu hari rumet aku tak sehat, aku masa tu form 4. so zaman honeymoon kan ( apa kaitan seyh), then aku tgk kawan aku dah menggigil macam demam labi2 trus aku berlari berkejaran ke rumah warden (overr). lepas dah ketuk2 pintu dia and menerangkan segalanya, aku dengan cikgu faridah pun naik pergu bilik aku.

"ha mera, kenapa kamu ni??? bila tak sehat nye ni???"

"pagi tadi cikgu"

" takpa2, demam kamu kalau melarat nanty saya bawak kamu pergi klinik"

cikgu faridah bercakap sambil berjalan bak model pergi dekat katil aku nak duduk. masa dia tengah landing baik punya atas katil aku, tiba-tiba.......

"adoii!!!!!!!!!!!!! apa benda yang tajam neh???? ha jarum?????"

"sorry cikgu sorry, tu jarum tudung saya" malu seyh aku

"kalau bocor nanty sapa nak jawab???"

time ni aku tahan gelak setengah mati dah. takut pun ada. aku pun amek jarum tu letak atas meja. lepas cikgu belah satu bilik gelakkan aku. tapi aku tak serik, memang style aku suka cucuk jarum atas katil.

2. taman herba
dekat area kelas aku ada taman herba. kat situ segala jenis buah buahan ada, sayur segala lah. kiranya kalau apek jual sayur nampak taman herba tu untung lah dia untuk seminggu. tapi apek tu tak nampak kan, so takdelah untung. patu ada satu hari, wah macam tukang karut dah aku, masa tu bulan puasa. hauss sangat, boring dah makan lauk ds. ikan jaket, sayur layu semua tu dah sebati la dalam perot aku yang tak bersalah berdosa neh. lepas tu petang bulan posa tu fatin dengan izan ajak aku curik buah kelapa kat taman herba.

" weyh takpe ke??? bukan tu untuk eksperimen budak bio ke????"

" ala dah sah2 dia tanam untuk kita gak, bukan ada orang lain makan pun, jom!"

"okayh jap aku tuka baju"

aku pun pergilah tuka baju tapi sumpah nervous, mencurik kan. mendosa meh kau jangan tiru. patu aku izan dengan fatin senyap2 pegi masok taman herba, orang beriadah mengeluarkan peluh aku beriadah pergi tibai kelapa. sodok je la. then tengok je pokok kelapa tu semua dah terliur weyh, puasa lah katakan, gajah pun nampak macam ayam goreng.

"ha ni sapa nak panjat ni, kalau aku panjat sampai raya keempat kau tadapat minum air tu"

"bia aku jelah panjat" kata fatin.

masa fatin tengah panjat tu, kitorang pakai meja ea panjat. ingat beruk ke nak memanjat pokok kelapa tu, tak kuasa aku. tiba-tiba fatin menjerit,,,

"semut masok mulut aku woiiiiii!!!"

"turun cepat tin!!!" izan plak jerit

"puiihhhhh, hampeh betol.batal tak pose aku??? aku tak rasa semut tu, dah buang neh. tak batalkan????"

"tak!!!" aku dengan izan jawab serentak. bagi sedap hati

"abeh sapa nak petik neh?????" izan tanya

"bia aku jelah, aku dengan semut pun tak pernah bermusuh" kata aku

aku pun panjat la pokok tu, banyak gila semut tapi aku tahan je, yang penting tak masok mulut. setelah berperang dengan pokok kelapa tu, berjaya aku petik dalam 6 bijik. kenduri besaaa weyhh. kau ada??? tada kan. dok diam diam baca je.

"jom balik, petang dah neh, seram plak aku" kata izan

"jom2"

sekali masa otw balik bilik nampak abang mizi tengah round, dia ni penjaga makmal dengan taman herba. kalau kantoi curik kelapa masaklah kau kan, so kitorang jalan sambil sorokkan kelapa dekat belakang. niat hati nak pecut je kalau dah jauh nanty. masa dia lalu depan kitorang...

"korang curik kelapa ea???"

"eh main tuduh2 plak, dosa la bang mizi, mana ada" serentak kitorang bertiga

" kau dengan kawan kau memang abang tak nampak kelapa kat belakang korang tapi ni yang lagi sorang neh tak nampak kelapa dekat tangan dia tu kiri kanan"

aku dengan izan tengok fatin serentak,,,,,

" weyh fatin sorokk aa, adoiii potonggg betol" kata aku dengan izan

"eh aku ingat aku dah sorok tadi, aisehhh kantoiii, sorry2"

"hahaha korang amek je lah seberapa banyak yang korang nak, bukan orang makan pun, macam2 perangai bebudak ni lah, pening aku" kata abang mizi.

so dengan automatiknya air kelapa tu bukanlah dicurik tapi diambil sebab abang mizi dah bagi izin. so jadi halal. hehehe. memang kenduri kelapa malam tu. kelapa pun rasa jus buah buahan macam twister tu weyhh, dok asrama kan. ikan pun rasa ketam masak lemak. hehee

3. ponteng prep
aku pernah ponteng prep petang dengan geng2 aku sebab nak tengok tb punya pasal, perghh dapat tengok tb macam dapat tengok astro beyond kau. so beramai ramai lah tercongok dekat bilik tb tu. tiba2 cikgu faridah jerit dari umah dia, dia kata sapa tak pergi prep memang siap. ha kau haru biru bebudak ni lari. nak pegy prep pintu utama dah kena kunci, so pilihan sama ada menyorok dalam bilik atau pergi prep ikot pintu belakang. aku kan baik dan budiman, so aku pergi jelah prep. kang malas aku nak main kejar2 ngan cikgu faridah. then ikot pintu belakang ni bahaya sebab kena lalu longkang nak elak kantoi, nak tak nak aku lalu la ikot longkan tu..thenn...

"hai suraya, buat apa tu tejengket jengket tu???" cikgu faridah tetiba muncul dari planet namex

"ehh cikgu,,hehehehehhe ssayaa,, sayaaaa" aku dah gagap

"tak pergi prep ye haa?" cikgu faridah jerkah aku sambil buat muka jelita

"eh nak pegilah ni cikgu, takkan tak pegi prep kan, tak baik"

"pandailah awak, dah kena jerit baru nak pergi, masa pintu depan bukak napa tak pergi???"
jerit cikgu faridah.aduh cikgu garang macam bezita, kecut aku

aku apa lagi, terus lari aa keluar pergi blok akademik. ha kau seb bek tak tekencing aku kena sergah dengan cikgu masa dekat longkang tadi. tapi tu sekali je aku buat, pastu takde dah. terus aku jadi budak baik yang baik lah senang cakap. hehehe

banyak lagi yang aku buat masa dekat asrama, main sabun basuh lah, masok tempat mandi yang orang dah cop la, masok asrama lelaki (ha ni dengan warden aku ye, jangan pikir lain), beli makanan dekat pagar senyap2, perang mulut dengan senior, macam2 lah. serius rindu gila. kalaulah masa boleh ulang, aku just nak time masa dekat serting je. the end

p/s : jangan curik dosa, time tu aku tak pikir sangat, skang serik dah

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...