Blogger Widgets ssssshhh...: pada suatu pagi limun

Friday, January 13, 2012

pada suatu pagi limun

assalamulaikum,,

pada suatu pagi yang mamai2 lagi aku bangun berjalan-jalan ke ruang tamu. motif berjalan-jalan adalah tidak diketahui kerana standard la kan pepagi mamai. kadang2 ada kat rumah sebelah pun tak sedar (ha tu tipu) kau bukan ingat pun apa kau buat, taw2 pukul 10 pagi dah (bukan aku orang lain). then aku berjalan pegy dekat tempat penternakan tikus yang dilakukan oleh budak rumah aku yang bernama ogy.

hobi die ternak tikus aka babun. nama saintifik tikus tu hamster tapi aku panggil tikus je, hahah dah sedara mara die kan. nape aku panggil babun?? sebab malam2 tikus tu suka bergayut dekat palang2 sangkar besi die tu macam monyet kena belacan. tadi kata babun ni monyet plak, takpelah mereka kan sekaum. then aku aku tenunglah tikus2 tu sebab aku rasa tikus die lately gemok plak, mak dia kasi makan gajah rebus ke aku tataw la kan, then....

aku : ogy, apesal tikus lu macam pelik semacam??? die macam gemok gila malas nak gerak. kelaka dow

ogy : a'aa lu. tikus gua memang gitu, die suka duduk atas badan dia sendiri pastu macam malas gila nak gerak.

aku : tapi kelaka dow tikus lu,, cuba lu datang sini tengok..

ogy pun catwalk datang ke sangkar penternakan tikus rumah die tu, lepas dah tenung2 renung2 tikus die tu aku pun belah g lua rumah amek angin pagi (drama betul). lagipun si ogy ni dah start cakap2 sensorang ngan tikus die, sebelum aku jadi gila join the club cakap sensorang, baik aku angkat kaki g berangan kat tempat lain..

tiba-tiba!!!????????

ogy : AAAAAAAAAAAAA lu tengok siniiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tanpa angin tanpa ribut tanpa tsunami, budak rumah aku menjerit panjang..aku pun memecut selaju mungkin masok rumah sebab nak tengok apa yang dah jadi ngan budak rumah aku tu

aku : napa lu?? macam nampak hantu jee

ogy : lu tengok la dalam sangkar tu ada ape???

aku : ada ape???? eiiiiiii die dahhhh,,,,,,


aku : tahnilah lah lu sebab dah jadi nenek lepas setaun lu ternak tikus neh.. hehehehe

selepas ogy menjerit hingga menggegarkan kampung abdullah, jeritan nya disambung pula oleh ela selepas mengetahui apa yang terjadi..jeritan ela berlanjutan sehingga ke hari ni dan setiap kali melihat anak tikus yang merah2 tu, ela akan sambung jerit balik sampai die tido. hahaha tahniah. anak tahun baru lah katakan..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...