Blogger Widgets ssssshhh...: tu pun tak nampak lagi

Thursday, May 31, 2012

tu pun tak nampak lagi

assalamualaikum
aku ni takdalah pandai sangat,
even tak keje lagi, aku tahu mana lebah mana penyengat

sikit tak banyak aku boleh taw mana baik mana buruk
so takdelah bendul sangat nak ikot je

kadang-kadang tu lah persepsi orang kan, disebabkan aku ni budak lagi
kebanyakan dipandangan mata orang tak berapa nak trust keupayaan aku yang suci

jadi aku hanya mampu menadah telinga segala tohmahan dan cacian
walaupun telinga aku dah penat menahan umpatan
tapi bukan umpatan kepada aku, aku hanyalah menjadi sekadar
tempat meluahkan perasaan. oh sangatlah kesian

jadi kadang-kadang ragam manusia sangat lawak
tergelak tengok sampai rasa sendi-sendi macam berombak-rombak

serius apa yang aku cuba sampaikan ni wahai taulan
ingatkan takkan jumpa dah, tapi rupanya merata satu pekan

si A cakap pasal si B, si B hangin dengan C
si benci si A, si Z diam je buat hal sendiri

pernah dengar talk less action more
now that quotes proves

si Z yang pendiam dan suka buat hal sendiri
akhirnya dia mendapat apa yang dia inginkan selama ni

dia berjaya sehingga ke tahap yang tidak di sangka-sangka
cuba bayangkan, tiada siapa sangka

jadi apa jadi dengan A B C dan seterusnya
hanya mampu terkejut dan ternganga

masih lagi menuding jari ke sana ke mari
jadi sampai bila mau sedar diri
so lu pikir lah sendiri
aku hanya mampu memerhati...:)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...