Blogger Widgets ssssshhh...: peristiwa subuh

Monday, July 9, 2012

peristiwa subuh

assalamualaikum
masa aku tengah sedap tekak edit playlist dekat player aku
then aku terjumpa satu lagu, pernah dengar "peristiwa subuh"
lagu ni best dow, legend. sapa yang taw masa album first Raihan
launch dulu mesti taw pasal lagu ni

tapi aku bukan nak cerita pasal lagu
sebab aku rasa korang pun bukan nak dengar
aku nak cerita satu benda tapi tak banyak pun benda
so kalau lagu terkeluar dekat radio
aku mesti gelak sorang, gila apa kan dengar lagu ni nasyid gelak2
sebab ada story pasal lagu ni

dulu kan aku dok asrama luar, aku dok serting, melaka dengan segamat
sumpah tak tipu, serting paling best. melaka second then segamat
serting memang legend even takde line maxis kat situ
senior aku carik line sampai panjat meja la

ada bilik lain sampai panjat locker kau
asal mesej masok, amek phone reply then letak balik kat tingkap
tunggu dua tiga minit, mesej masok amek balas
sapa yang kental memang berejam la atas meja dengan locker
sebab tu aku cakap legend, tapi ni nak cerita lain benanya

biasalah aku kan suka melalut merepek termelencong
masa kat asrama sekolah kau kena bangun awal dow
nak selamat 5.30, aku selalu 5.45 la time bangun
nak cop shower punya pasal, kang beratur semak oo
tapi bangun 5.45 pun badan je bangun, kepala kat bantal lagi
heee standard la tak pernah dok asrama kan, tapi lelama ok

then lepas aku dah bangun, aku kena kejot yang lain2 plak
pelik kan, tak sangka aku yang kejut orang
tapi kat melaka orang plak kejut aku, aiishhhh
ada sorang housemate aku, payah gila nak bangun
macam2 cara aku buat weyyyy

jerit2 kat kepala dia

goncang2 badan dia

lompat2 atas katil dia

tarik selimut dia

ikotkan hati nak je pinjam speaker masjid letak kat telinga dia

last2 aku dapat idea, aku tak kacau dah
lepas aku bangun, then nak kejut budak2 bilik
aku pegy nyanyi kuat2 lagu Raihan ni, jangan kata bilik aku
bilik sebelah pun bangun aku rasa, suara aku sedap meh
tapi perempuan je boleh dengar, haha

lama2 budak bilik aku tension, biokan doang tension
senang kerja aku nak kejot orang

"taboh berbunyi, gemparkan alam sunyi
berkumandang suara Azan, mendayu memecah sepi
selang seli sahutan ayam....oooo"

"yelaaaa..orang bangun lah nehhh..hadoii"

"kehkehkeh"

memula aku akan kejot macam biasa
kalau tak bangun baru aku nyanyi lagu ni
sebab tu aku gelak sensorang bila ingat balik
lawak gila dow.haha oh sertingg.rindu la seyhh

enam bulan pertama dok asrama
setengah mati aku homesick sampai pening kepala mak aku
sekarang rindu dah aku kat life sana.haiseyymann

4 comments:

skulluv said...

ok. lagu ni memang best. lama tak dengar.hehe

su suraya said...

haha pergi download kat 4shared skang..

sephia sophia said...

rindu zaman sekolah gak..

su suraya said...

taw takpe,, sekolah ampang tinggi pun sama and rindu nak tengok kau kena kejar ngan nazir..hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...