Blogger Widgets ssssshhh...: harapan yang terlalu tinggi

Saturday, August 25, 2012

harapan yang terlalu tinggi

assalamualaikum
sekarang ni bercampur aduk benda dalam kepala aku
dengan kerja tak dapat lagi, dengan masalah tulah nilah
aku tak mengeluh tapi tu lah bila datang selambak
memang kepala aku pun terlambak nak setelkan sesatu

dalam pada tu, aicehh ayat cerekarama sangat
aku pun silap benanya, mengharapkan terlalu tinggi
pada sesuatu perkara yang diluar kemampuan
benda apa yang aku harapkan tu
ha part tu biar lah rahsia, so padan muka kau
sapa suruh baca kan

tapi perumpamaan yang sesuai dengan aku skang
mengharapkan bintang jatuh ke riba
aku ni pungguk berangan nak bulan bintang lohong hitam segala
memang tak dapat lah der.

aku ni belajar takat upsr tapi berangan nak g master
peh sampai ke sudah memang takkan dapat
sebab tu aku kata impian aku terlampau tinggi
bukan tak mustahil tapi memang mustahil pun

aku ni biasa-biasa je normal punya manusia
tapi berangan nak orang baik budi pekerti and alim
oh sangat merepek kan. hahaha
aku taw aku takkan dapat punya
sebab aku sedar aku ni just level mana
tak masok list pun, aku taw
eh ni contoh je okay

dahlah aku ni kalau melalut
taw2 dah sampai zimbabwe
cuma nak cakap

i will never give up. never!

6 comments:

puteri jalanan a.k.a annur said...

apa yg tinggal pada manusia selain harapan?entahla...

su suraya said...

harapan tinggal harapan..:)

puteri jalanan a.k.a annur said...

ala,jgnla camtu.haha.semangat2.chayok2.

Unknown said...

Semangat semangat.. Jangan putus asa erkk huhuhu

nah,, baca ni
http://azmengs.blogspot.com/2012/08/hantu-ade-anak-part-3.html

su suraya said...
This comment has been removed by the author.
su suraya said...

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...