Blogger Widgets ssssshhh...: sesuatu yang menginsafkan

Tuesday, August 14, 2012

sesuatu yang menginsafkan

assalamualaikum
aku taw certain orang ada sikit pelik dengan aku lately
sebab the way aku letak gambar dekat fb telah menimbulkan spekulasi
sesetengah pihak. haha papejelah. yang penting aku tak kacau orang kan
heee..:) takpe yang tu biarlah menjadi rahsia and tanda tanya
jangan buat spekulasi, kalau nak taw direct je tanya aku kay
aku belum pernah lagi bunuh orang sebab pertanyaan yang pelik2

macam ni, minggu lepas aku pergi lepak kajang, ingat nak pergy KL
tapi ada je halangan masa tu. so aku dekat kajang je lah. malam tu aku kua
ikot akak aku g teman dia cari baju barang sepam 2 lah kan
and untung2 leh aku rembat sekali. so akak aku bawaklah pergy bangi

"situ murah weyh, macam2 ada" begitulah nada suara kakak yang gedik gitu

then pergylah kami ke sana. masa jenjalan tu aku dah takda mood sebab
semua baju yang ada tak kiralah naju kurung ke, kemeja ke apa ke
semua saiz orang dewasa, saiz besarlah senang cakap. saiz aku takda langsung

"kau taknak amek selai ke??? ameklah satu"

"semua besar2 lah kak long. kemeja ni leh jadi jubah nanty.tanaklah"

masa tu aku memang dah malas tahap karma
aku ni berjalan takdalah rajin sangat. tengok mood
malam tu aku tak berapa nak mood pulak sebab dah takda saiz kan

then aku merayaulah lagi tengok kalau ada papa yang berkenan
then aku ternampak sesuatu yang membuatkan aku macam tacing and agak sedih
ada satu pasang suami isteri neh. doang tengah shopping baju raya
ada anak pompan sorang yang dia bawak. then yang membuatkan aku teruja ialah
suami dia kudung sebelah kaki, and isteri dia tempang. dua2 bertongkat
anak dia normal and guess what, anak dia yang banyak tunjuk parents dia mana nak g

kalau kau apa kau rasa?? aku tak jadi beli baju tapi aku tengok family tu dari jauh
dalam diam2 aku sedar aku banyak merungut tulah nilah. tapi aku tak nampak
kesusahan orang lain. masa aku nampak family aku rasa malu gila
doang rileks je shopping without hiraukan arang lain yang keep on stare dekat doang

and aku tabik dengan doang. nampak tabah. and kekurangan doang membuatkan
aku bersyukur dengan apa yang Allah dah bagi. tqvm

6 comments:

Taufik said...

hmm terkesima aku membaca
musim2 raya ni aku komplen macam2 itu ini
padahal satu habuk pon tak beli lagi

rupanya ada lagi yg lebih teruk dari aku
syukur ya Allah atas pemberianmu

su suraya said...

:) bersyukur lah dengan apa yang kita ada.. aku pun malu sangat dengan diri sendiri

skulluv said...

tu la kau. lain kali pergi. ambil. bayar.balik.jangan pilih2.hahaha

su suraya said...

hamboi kau.. kalau dah semua saiz bapak orang takkan aku nak sauk gak..hahahaha cisss

Unknown said...

Dah biasa tengok orng macam tu... Hehehe dah keje dengan orang orang macam ni, memang la selalu jumpa kan... Hahaha sebab awk yg selalu follow citer hantu yang sy buat, ni baca ni
http://azmengs.blogspot.com/2012/08/hantu-ade-anak_16.html

su suraya said...

yeah!!! ni mesti dok buat drama bersiri lagi neh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...