Blogger Widgets ssssshhh...: cerita tada motif

Tuesday, October 30, 2012

cerita tada motif

assalamualaikum
ada satu keluarga melayu ni
doang hidup dekat kawasan rumah teres
jadi rumah memasing memang dekat ya amat la
kirakan kalau doang masak
orang sebelah boleh tekalah bahan2 masakan yang digunakan

sebelah rumah family ni
ada satu family india jugak ada duduk
depan umah doang ada pokok rambutan
and pokok tu terjulur sampai umah family melayu neh

tapi family india ni baik
doang kata kalau dah berbuah beranak pinak
amek je tak payah mintak izin segala

so nak dijadikan cerita
buah rambutan tu beranak pinak la sampai luar pagar
so bukan family melayu ni je amek
semua bebudak yang lalu lua rumah amek gak
dah india tu bagi jadi kira rezeki lah kan

sekali ada budak2 nakal nampak pokok tu
tapi doang degil, dah abis sesah bahagian luar
bahagian dalam pun nak rembat gak

so dengan semangatnya, doang panjat pagar
and masok umah family india neh
memang meriah bebudak nakal ni mensauk rambutan tu
sekali ada salah sorang family india tu nampak

berlari dia keluar umah kejar bebudak nakal tu
sambil menjerit....

"sudah bagi betis, mahu peha pula, sudah dapat peha, isi kita pula dia mau!!!"

"peribahasa baru sudah mari, hihihihii" bebudak ni sambil lari panjat pagar gelak2

4 comments:

PaPa Blogger said...

sama macam sami vellu la kalau macam tu... Hahaha

" ini pos laju banyak bagus, esok hantar ini hari sampai"... Hahaha

Akasia dah bersambung

su suraya said...

hahaha sami vellu boleh buat buku meh.. worait saya singgah..:)

AHMAD AFIQ said...

haha. kena masuk buku ni.history in the making

su suraya said...

hehehe taw takpe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...