Blogger Widgets ssssshhh...: pengalaman ber....

Tuesday, February 12, 2013

pengalaman ber....

assalamualaikum
semalam mak aku ajak pergi seremban
mak aku kata nak buat refleksologi
aku pun menurut perintah. jangan melawan

then aku dapat taw kat sana ada macam2 rawatan lain
mulut aku pun gatal2 kata nak try satu rawatan neh
aku macam main2 je. sekali mak aku pergi cakap betol2
kat orang tu. ha menggelabah kejap

nak taknak aku try. ko taw rawatan apa
aku berbekam! ha aku selalu rasa sakit gila orang yang kena
tapi akhirnya harini aku sendiri rasa
dia tanya aku ada sakit pape tak.
aku kata aku banyak angin sampai kawan baik aku
panggil aku uwan. kawan aku tu memang, 
sukahati lutut je dia. aiishhh

then dia pun tanya rutin aku camne semua
so aku ceritalah. bla bla blaa blaa belahh!
then dia kata kalau ikotkan memang teruk darah aku
pergh belum buat lagi dia dah taw. tere gila

so dia pun buatlah dekat aku
kat mana toksah taw lah kan. darah kita ni
mana yang kotor dia berkumpul tau bawah kulit
ambil masa nak dibuang masa proses perkumuhan tu
so dengan berbekam kita dapat buang darah kotor dan segala toksik

berbekam ambil masa setengah jam
aku buat 10 minit je. ko taw kenapa? 
aku boleh bantai pitam masa tu. serius meh
aku tak sedar apa. lepas mak aku lempang2 manja aku
dengan stongkol dan menggusti aku sampai aku bangun
baru aku sedar. orang tu kata sistem aku memang problem
kena rajin datang untuk pulihkan badan bebetol
sebab tu aku pitam. pergh malu tak tipu wehh

so bulan akan datang aku akan datang lagi
nak setel depan2 dengan akak tu. 
ecee macam carik gaduh plak

yang aku ingat la, kalau nak taw sendiri leh search
bekam ada dua, bekam angin dengan bekam darah
aku ambil bekam darah sebab dia sekali ngan angin
puting beliung taufan semua keluar. 

akak tu kata darah aku kotor sampai berbuih
aku plak geli dengar. apa benda yang aku makan sampai gitu
nak kata makan buah sabun takde plak, aku confuse
so lepas dah buat tadi, aku banyak benda kena elakkan
sotong, udang, ayam, ais, dan makanan berangin

aku boleh pantang semua tu, boleh takdehal
kecuali,,,
sotong. aku penggemar sotong tegar..:(

ha kebaikan berbekam plak antaranya
buang angin, badan rasa ringan, 
migrain hilang, banyak sebenarnya dan
kulit lagi cantik meh

masa buat memang la tak cantik, lepas2 dah lama2 tu cantik
kat muka pun boleh bekam tapi malu lak nak pergi kerja nanty
so kat muka aku hold dulu. btw satu benda yang korang kena taw

berbekam ni sunnah taw. so kalau buat dapat pahala Inshaa Allah
ada jugak orang yang tak boleh berbekam atas sebab2 tertentu
yang tu search sendiri. heeee

p/s : make sure sebelum berbekam, korang dalam keadaa yang tak terlampau kenyang
tak terlampau lapar, dan badan memang sihat dan stabil.

4 comments:

skulluv said...

sejak aku study kat poli sampai la dah kerja dekat 4 tahun, niat nak pergi tapi sampai ke sudah tak pergi2 gak.huhu

orang kata paling elok buat dekat belakang kepala tapi kena cukur rambut la.

tengah memikirkan lagi.hehe

su suraya said...

ha sebab tu kat kepala aku tak amek sebab aku tak ready lagi weyh nak cukur. permulaan kalau kau baru cuba2 nak buatkan, kau buat sikit2 dulu, tengok ada efek2 apa2 tak pas buat tu..:)

Anonymous said...

tak sakit ke berbekam 2?

su suraya said...

sebenarnya sakit sikit. heheeh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...