Blogger Widgets ssssshhh...: kempen yag disalah gunakan

Friday, March 15, 2013

kempen yag disalah gunakan

assalamualaikum
okay baru2 ni aku agak busy dibuli budak opis
kena usung sana sini wat kerja, so layan je la
lepas kena sound barang sekilo dua dengan kawan baik aku
baru aku ingat aku ada blog tak hupdate. hihii
laser tol budak ni, berdarah telinga aku. ok abaikan

masa dekat kempen tu aku jadi urusetia
so tolong la pendaftaran ke, game ke, penyampaian hadiah ke an
then aku nak cerita masa tu semua jalan cerita memang cantik
apa yang diplan agak berjalan dengan lancar 
then muka pic (person incharge) time program tu senyum lebar
eceee nak kredit dari bos le tuuu. keh3

sekali tibalah masa perasmian untuk kempen terbabit
kalau ikot mana-mana majlis, perasmian ni pendek je
vvip yang dipanggil akan berucap sikit je benda yang 
berkaitan dengan kempen then puffff merasmikan majlis

dia berucap dah ok, dia cerita yang dia pernah kena renjatan dulu
so meaning agak related dengan kempen yang dijalankan
sekali entah bagaimana dan entah dimana silapnya
dia dah terstart berceramah kempen pasal parti
ok kiranya sambil menyelam buat minum milo aa ni
boleh tahan lagi, kalau makan masa dalam 10 20 minit boleh tahan takpe

masalahnya time limit vvip ni berucap sampai 3.30
sampai 4.30 dia tak habis lagi, kawan aku kat belakang dah ketok2 meja
bagi hint sebab ucapan vvip ni bukan slot utama
slot utama sepatutnya lepas dia, aku tataw la. 
aku jenis cepat annoying, kalau aku kuat serius aku baling kasut kat dia
aku cuma mampu buat dalam hati je la perbuatan tu kan

perkara yang menjengkelkan aku ialah
dia mengutuk parti pembangkang, aku nak bagitaw aku bukan pembangkang
mahupun kerajaan. parti aku adalah rahsia tapi kalau encik dah berkempen free
lepas tu mengutuk orang, encik expect orang nak hormat encik ke
orang2 dalam dewan semua dah resah and tak senang
ramai yang dah start keluar masok

aku yang urusetia pun tak larat dah nak diri
aku duduk dengan orang2 yang hadir anndd aku sempat tido sejam 
kat kerusi tu. aku tak tahan dengar ceramah melalut tu
maaflah ayat aku mungkin kasar, aku nak sarkastik macam cursingmalay
tapi aku tak reti. jadi aku cakap je apa yang terbuku dihati

encik, encik mahupun rakyat mengundi parti yang encik pegang
bukan dengan cara mengutuk pembangkang. encik hanya merendahkan martabat encik
and satu lagi menggunakan kempen yang takde kaitan dengan pilihanraya
untuk berceramah free. encik salah tempat dan salah masa

encik nak orang hormat encik tapi encik sendiri membuatkan
orang hilang hormat dekat encik. kenapa aku cakap macam tu?
meh aku bagitaw napa orang tak hormat dekat encik
encik dah sampai dewan pekarangan then encik keluar balik dari tempat tu
encik kata taknak turun kereta, dan encik suruh kitorang call encik bila majlis dah mula

encik, kitorang dah siapkan tempat dan kelengkapan dekat bilik menunggu
masa encik keluar balik encik dah delay time kami
dan apa salahnya kalau masok kejap, kotor ke kaki tu?
encik, ramai lagi yang berpangkat tinggi tapi tak poyo gitu
aku tak kenal encik tapi attitude encik menunjukkan encik ni macam mana

encik, jujur aku cakap encik ingat orang tepuk tangan sebab sokong ea?
salah la encik, orang tepuk tangan sebab doang nak encik stop
sebab encik bukan slot utama. jadi jangan perasan sangat ye

maaf cakap kadang2 kerana nila setitik rosak susu sebelanga
encik dah menujukkan attitude parti yang encik pegang
keep on kata kena balas budi and segalanya
dah kata berkhidmat untuk rakyat, kenapa nak mengungkit plak?
ikhlas ke tak buat kerja ni. 

encik mungkin dapat sokongan, sokongan dari orang tua2 je la
dari orang2 muda macam kitorang? no komen.
and lepas tengok encik, saya taw dah nak undi sapa
terima kaseh..:)

4 comments:

skulluv said...

ni yang payah ni. pembangkang untuk 5 negeri ke or pembangkang untuk Malaysia? Haha.

actually depa semua baik belah kiri atau belah kanan semua sama saja. Aku pun naik bosan.huhu

su suraya said...

yeep semua sama. sepatutnya masing2 upkan diri and improve bukan dok kondem sana sini.. setuju ngan kaun weh. huhu

skulluv said...

n satu lagi diorang tak patut amalkan gaya 'diorang buat takpe, takkan aku tak boleh'

benda ni la yang paling teruk aku tengok sekarang ni.

su suraya said...

yess tu betol gak sebab even pekara tu salah tapi kalau ada orang lain buat, doang pun nak buat jugak. macam yang ko cakap tu, kalau orang lain buat, aku pun nak buat jugak..

kalau ikotkan pada aku, politik malaysia ni serius suck weh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...