Blogger Widgets ssssshhh...: satu jari menuding kedepan, empat tunjuk ke kita balik

Thursday, May 9, 2013

satu jari menuding kedepan, empat tunjuk ke kita balik

assalamualaikum
banyak benda aku terlepas nak update
aku terlepas nak update pasal tempat aku time pru
tempat aku time pru, and selepas pru
semua terlepas sebab aku tak larat nak bukak laptop
penat sangat, sekarang memang memaksa diri aku upload neh

2 hari lepas aku baca paper utusan
dah sah2 bukan aku beli sebab daripada beli utusan
baik beli cikidis perisa twisties, then dekat belakang sekali
ada slot interview azhar sulaiman

aku rasa semua orang taw ashar sulaiman pro umno
sorry bukan pro umno tapi memang orang kuat terkanan umno
aku cakap base on apa yang dia buat samada dalam video atau kenyataan
semua orang taw baru2 ni dia buat video yang mengutuk pembangkang
sekali lagi aku cakap, bila aku hentam satu2 pihak
tak bermakna aku di pihak satu lagi


kita menilai sesuatu perkara tu base on keadaan dan apa yang dikatakan
menurut azhar, dia sanggup dipanah petir nak membuktikan kebenaran umno tu
dan dia memberi kritikan pasal video mustafa ali
benda pertama, aku tak kata mustafa ali tak salah
tapi sekadar video taraf 3gp tu belum cukup bukti lagi

bukti yang sebenar adalah pihak yang terlibat dalam video tu
kalau sekadar mengatakan yang dia confirm video tu tulen
hanya sebab kau orang artis, tu belum cukup bukti der
so tak payah nak memalukan orang sampai macam tu
kalau benda tu fitnah berdosa besar kau
sebab kau bukan menegur kesalahan orang tu tapi memalukan dia

kalau kau betol baik kau tegur suh Rosmah pakai tudung
ada bran? tu ko taknak cakap lak, kan benda salah jugak
ha benda simple je. carik kesalahan parti kau dulu
sebelum kau nak meegur parti orang lain

and sekarang kau dan family kau kena ugut
akaun sosial kau kena hack, dan terhegeh hegeh kau buat report
bro aku nak nasihat satu je, Malaysia ni ada ramai kaum
setiap kaum menyokong bermacam parti
macam kau, kau sokong umno. ok fine teruskan
tapi itu bukan alasan untuk kau mengutuk parti lain

setiap parti ada peminat fanatik dia
dan sekarang peminat fanatik parti tertentu mungkin dah terasa dengan kau
kau kena taw peminat fanatik adalah orang yang sanggup buat apa je
sebab dia dah sokong sangat2 dekat parti yang dia minat
so kalau kau dah kutuk kaw2, terimalah akibat dia



skang kau bising family kau kena ugut semua
kau sepatotnya fikir sebelum kau buat video tu
banyak pihak kena jaga hati dan perasaan
bukan bermakna kau takde hak bersuara
tapi perlu berpada-pada dalam mengeluarkan kenyataan

aku tak kesiankan kau sebab kau berani mengeluarkan kenyataan macam tu kan
aku just kesiankan family kau sebab terbabit sama
sepatotnya pikir dari awal encik azhar sulaiman
peminat fanatik neh kita tak jangka sejauh mana mereka berani buat

satu lagi, kita negara demokrasi
kita takde hak nak cakap peminat parti pembangkang tu 
tah pape sebab sokong pembangkang, kau sendiri macam stengah mati
fanatik umno kan. maaflah. sebab satu kita tuding jari kat orang
empat lagi tunjuk kat kita balik. 

dan bila kau akhiri video kau dengan gaya gwiyomi
tu menunjukkan ketidakmatangan kau sendiri

aku pesan satu je 
kau boleh tegur peminat parti pembangkang
tapi tegur dengan cara yang berhemah, dekati mereka dengan cara halus
cakap dengan nada yang elok and bukan mengutuk mencaci
baru orang respek dan pandang tinggi kau
terima kasih.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...