Blogger Widgets ssssshhh...: bulan orang kawen. kawen sana sini sinun

Monday, September 30, 2013

bulan orang kawen. kawen sana sini sinun

assalamualaikum
bulan ni adalah bulan orang menyulam kasih *geli plak ayat aku*
sana sini kahwen. tiap minggu dapat kad, mana tak frust
kad aku plak bila nak buat? kahwen je kawan2 aku skang neh
dekat opis kawan2 aku cakap

"weyy umur kau 24 aku anak dah 3 taw?" perli sorang akak neh

"pedulik pulak aku." kata aku dalam hati. eleh berani dalam hati je pun
gila takkan nak cakap camtu kan dekat doang
maun berpedang bercangkol aku dengan akak2 kerani ni kang

kesimpulan nya macam ni je
jodoh tu rahsia Allah kan, setiap orang dah ditetapkan jodoh memasing
macam kawan2 aku, Allah dah tetapkan mereka2 ini kahwen awal
jadi kahwen awal la mereka kan, ada yang ditetapkan kahwen lambat
jadi lambatlah mereka kan

ada yang tiada jodoh di alam Fana, Allah adakan jodoh mereka di alam Baqa
sapa taw kan, amboii ayat aku nyah. cam ustazah Bahyah dah

*tapi dalam hati harap sempat wen2* hahahhaa.... not

ni kenduri pertama aku pergi. kenduri shida aka ruszida
kawan sekolah beb. dulu selekeh tudung senget
skang lawa bak hang. santek sangat! jeless aku


abang senyum bang senyum
abang senyum sampai nak tekelua dah gigi ni yang oiii



say kejuuuu..



"pompan ni gila ke barang hantaran pun nak snap, snap pengantin dah le"
kata hantaran2 tersebut berbisik sesama sendiri



akak malu laaa nak pegang bunga ni shida, tapi bunga ni cam familiar la
ni bunga plastik rumah akak sey pinjam. 



mira muka jangan ngantuk sangat boleh? kau nampak kamera tu. peace skit
semalam den layan bola sampai pagi. tu yang ngantuk tu.
bola apo?
bola jaring.

dah tu je gambar, takyah bebanyak
bebanyak pun buat apa, bukan berubah pun muka pengantin ngan kawan2 aku
camtu gak mantain je. kehkehkeh....

6 comments:

PaPa Blogger said...

hahaha... baru nak tanye bila ko nak kawen... kahkahkah...

ala.. jodoh tu semua da ditentukan Allah... mulut2 longkang mmg banyak kat luar tu... jgn hambek pedulik la... nti dah kawen, soalan yg lain pulak diorang tanya,,, bila nk dapat anak... smpi la kite mati, semua soalan dr mulut2 longkang je akan bercakap

su suraya said...

hahahaha kadang2 doang ni macam hint2 tapi aku lek2 je. betul kata kau, soalan macam tu takkan pernah abis..

soalan untuk kau, bila nak sambung cerita hantu??? hahahaa

izansalleh® said...

ko kahwin ngan anak aku je la su..hahaha

su suraya said...

hahahhaa aku nak sebaya aaa. amboi over i kawen ngan orang muda, kikijii

miss silence said...

weh su...yang bdk laki tu bdk skolah aku la...hahahaha...xsgka kireen kawen dgn kwn ko...kecik je dunia ni...

su suraya said...

hahahaha tak sangka kau suka aku.. kikik.. doniaa memang kecik abadi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...