Blogger Widgets ssssshhh...: Duit Hantaran

Monday, January 30, 2017

Duit Hantaran

Duit hantaran. Antara satu norma yang boleh menyebabkan engkau bergaduh dengan tunang kau, dengan keluarga kau dan dengan orang yang tidak sealiran dengan kau.

aku cuba mencari ruang-ruang yang memahami diri aku. aku cuba supaya ada yang sealiran dengan aku. aku tak minta lebih. aku cuma nak ada orang faham apa aku rasa. salah ke bila aku cuba menolak benda yang terbiasa dalam norma kehidupan? salah aku mengatur hidup aku? salah ke aku mencorakkan apa yang aku nak?

aku cuba untuk mendapatkan situasi yang menyenangi kesemua pihak. takde yang paham pun apa aku rasa. takde seorang. semua menentang. semua nak aku minta wang hantaran. yep korang mungkin kata alaaa mintak je lah. bukan banyak pun. korang tak paham. entahlah susah nak describe.

btw aku tukar nama blog, sebab ada sorang yang taw nama blog aku. aku segan kalau dia taw cerita aku sebab dia kenal aku. biarlah orang luar yang tak kenal aku yang tahu.

aku cuba bagitaw mak aku, aku cuma nak akad nikah je. tak ajak orang pun takpe. apa yang dikisahkan adalah nanti apa orang cakap. orang cakap bukan bagi aku makan. entah tak taw mcm mana nak terangkan lagi. korang mungkin akan kata, ala sekali seumur hidup je pun. btw yang tanggung hutang adalah aku bukan korang. korang mampu berkata. aku yang menanggung.

semalam aku cerita dekat dia, dia dah marah2 aku cakap aku kata belit-belit. aku takde niat nak susahkan dia. kalau perkahwinan ini menyusahkan, biarlah ianya berakhir disini.

dia ada ucapkan kata-kata macam ni "semalam saya borak dengan bella, hantaran dia 3 ribu je. bagus betul"

aku pulak, menangis dalam hati. ye hantaran aku 10k. aku taw perkara tu menyusahkan dia. kalau benda ni lebih menyusahkan, aku redha sampai sini je dari menyusahkan semua orang. aku sendiri tak mampu nak convince parent aku. aku tataw lagi apa nak buat. entahlah

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...