Blogger Widgets ssssshhh...: lagu dulu lagu sekarang

Tuesday, December 4, 2012

lagu dulu lagu sekarang

Assalamualaikum
semalam masa aku nak balik umah
abang aku datang ambil and hantar dekat ktm
sebelum masok kereta dia lagi aku dah dengar

"gedebong gedebang, wow bow pomm debom!!!"

punya aa kuat dia punya sound sistem
abang aku ni tak sakit telinga ke dengar kuat-kuat
ke abang aku ada masalah telinga yang kronik tataw la
pelik aku memula. then masa nak masok kereta tu
aku dah bukak mp3 tapi tak function langsung
lagu rock lama-lama abang aku dah memenuhi gegendang telinga

malas nak menyakitkan telinga aku layan je aa
daripada malas nak melayan jadi terlayan lak

"eh best plak lagu ni, bang udo ulang balik"

so aku pun dengar la lagu tu balik
suara macam biasa dengar, mesti xpdc neh
aku salin lirik balik rumah download. ha amek
ulang 8 ribu juta kali pun sapa kisah kan


aku suka dengar lagu, cuma lagu melayu zaman skang
kebanyakan tak best. aku tak kata semua, kang korang ngamuk lak an
serius pendapat aku lagu sekarang banyak cedok lagu luar
macam contoh sekarang punya trend, pikir sampai muntah buat chorus
part yang lain ko rap je. ha saaapp jadilah lagu

masok radio then tahan la 2 minggu, lepas tu bosan
lagu keluar carta then orang pun lupa
jadi maksud aku ialah, kita punya lagu sekarang dah tak se best dulu
lagu dulu best wey. slam spoon search wings lefthanded
aiseh kalau keluar lagu tu dekat radio 
confirm aku akan terkaroke tanpa disedari
lepas dah abis nyanyi dengar orang tepuk tangan baru sedar

serius lagu dulu kalau kau dengar balik skang ni
kau tak bosan tapi lagu sekarang akan cepat bosan
nak buat lagu memang susah, cuma bila sesuatu lagu tu berkualiti
orang akan ingat dan lekat lama dalam kepala
tak salah kan kalau buat lagu yang berkualiti
daripada memikirkan kuantiti

sekarang pun orang banyak buat kompilasi
nyanyi balik lagu2 dulu then jual
kenapa? sebab lagu dulu ramai peminat dia
aku salah sorang tapi aku tak beli la, aku ni perompak
download je sudah. 

nak buat lagu? senang je. kau ada gitar?
takde? takpe boleh ganti dengan doublebass ke rekorder sekolah ke
kau nyanyi sedap2 then kau masok youtube
ada punya syarikat nak amek. cayalah cakap den


lagu indon pun sama, aku suka band dulu-dulu ni
macam sheila on7, dengan peterpan dan ungu
lagu doang semua best-best tapi kebanyakan nya 
lagu zaman-zaman kegemilangan doang je
sekarang tak dengar cerita apa dah. dah sunyi sepi
sesepi embun pagi kat umah aku ni

so cana? dengar nasyid lagi baik der.heee

p/s : lagu yang aku download lepas dengar radio abang aku tu, 
lagu xpdc:rasa. aku tataw la tapi aku suka weyh. lagu dia punya lirik cantik je 
and macam ada simpulan bahasa pun ada. senang paham 
tapi doang berjaya merockan lagu terbabit. haha dengar sampai muntah

6 comments:

Unknown said...

betul betul.. lagu dulu sangat best.. Selalu dengar lagu lama kat Suria fm ngan Best 104 waktu malam.. Bila drive malam malam, tak kn ngantuk.. hehehe

Tapi lagu glory glory man united, pon best juga kan.. Lagu the blues camner lak erk?? tak pernah dgr sejak asik kalah je ni.. lalala.. hahaha

su suraya said...

ahahhahaa ada nak kena sekolah balik semula ni sebab suka komen lari tajuk..

Unknown said...

hahahaha.. selagi chealsea kalah, selagi tu tajuk sentiasa dilarikan... hahahaha...

Anyway, aku suka dgr lagu sila on tujuh tu.. best... dangdut dulu dulu pon best dr sekarang ni.. dulu dangdut lagu sedih, sekarang ni dangdut gerudi.. tak paham betul ngan gerudi ni...

Unknown said...

ok... ok... kite damai.. pasni aku tak kutuk dah bila chealsea kalah.. damai tau.. takde kutuk kutuk tau...
hehehe

(sebab minggu ni man u jumpe city)...

su suraya said...

hahahaha taw takut.. siap la kau besok.. mintak2 kalah aa manu..weee

Anonymous said...

Bodo la owner lagi jibai haram jadahhhh anak harammmm puihhhh! butuh pak hang pi mampus la weiii puki mak hang lancauuuuuuuuu puki hang lawa tak???? nak rasa jolok sikit!!!! sedap bang!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...