Blogger Widgets ssssshhh...: teknologi?????

Tuesday, October 18, 2011

teknologi?????

assalamulaikum, aiseh lima taun tak jumpa korang neh.rindu betul. hahah poyo! duh
cuba tengok kiri and kanan korang, kalau aku kata tu tengoklah. mesti ada benda
aku nak tunjuk punye ye dak?? degil tol taknak denga cakap.
tampa sorang2 kang. hehe jauh menyimpang neh.

tengoklah hp kawan2 korang, mostly touch screen kan. hehe ya itulah tajuk kita pada hari ni
iaitu teknologi. eh tadi kata touch screen phone, skang teknologi lak.
apa kau merepek ni suraya oi??? kata owner blog kepada writer *pening*
skang ni semua benda nak main touch je. touch sane touch sane then semua jadi

kalau dulu hempun stok baling anjing rasa dah cukup kayalah aku rasa.
dok bangga tayang sane sini sebab time tu semua dok bantai public phone.
termasoklah aku penunggu setia public ampang tinggi (dulu la)
tu pun kalau ko ada 2 posen nak dail no. kalau takde???

soalan yang ko nak tanya kawan ko tu postpond je la next class jumpe
silap2 dah lupa. sekarang ni tengok sana sini teknologi makin up.
sebut je nama gajet and whatsoever semua.
samsung dengan apple dok bersaing non stop
iphone 4S versus samsung galaxy S2.perghhhh tolonglah nak satu

pada aku teknologi yang semakin tinggi memang sangat bagos semua tapi
tapi tapi dan tapi ye puan2. ha engkau melambak tapi aku nok oi
cayalah cakap aku, makin tinggi teknologi makin malaslah orang
and makin kurang lah aktiviti sosial dikalangan rakan2 (ayat novel sangat).

macam yang aku cakap, contoh aku kasi fb la,
tak yah nak g jauh2 fb pun dah cukup, dulu main friendster
hahaha jangan tipu cakap korang tak penah ada. aku ada taw dulu. mostly orang kata
boleh what sosial2 dengan member2 dekat fb. tapi korang sebenarnya sosial
dekat alam maya, wahhh bangga dengan ayat sendiri. duh

cuba bayangkan satu rumah online fb tak beborak dekat lua
tapi dekat fb rancak kan main kau nyah. aku tak kata fb ni teruk
aku sendiri ada fb (dulu la) tapi mostly teenagers memang
malaslah dah nak telibat dengan aktiviti lua.

kalau ada pun' aktiviti karisma je, tu pun kalau ko wakil uitm korang la
kalau lembik gemalai ko main ginrama je lah
then orang dulu2 mesin basuh takde nyah oi, doang dok ramai2 g
sungai basuh baju. yang tu tak kesahlah boleh menjimatkan masa kan
dats why orang dulu2 sehat sejahtera aman damai sentosa selamanya.

orang zaman sekarang???? ko suh pegy kedai depan umah beli gula
balik temengah mengah berehat macam baru pas kena kejar anjing (over betol)
teknologi ni akan bermanfaat dekat manusia kalau doang pandai guna
kalau tak hmmmm cayalah lagi sepoloh tahun akan datang

gemuk2 lah orang kita neh. dah semua dok touch je. nak hidupkan
dapur gas eh salah elektrik gitu silap2 pakai remot je kau. and satu lagi
cayalah, silap2 lagi lima taun phone yang ada keypaid neh
jadi barang muzium, maksud aku dah setaraf denga nokia 3310 lah

lect aku penah kata, selagi kawan2 korang taw yang korang pegang tu phone
so tak payah lah tuka ye. sebab maseh nampak lagi phonenya.
kalau kawan korang kata kat phone korang

"korang pegang apa tu?"

tu rasanya dah boleh g trade in la kot
masa lecturer aku bagitaw cerita2 ni semua yang pasal phone ni
aku dgn klasmet aku memang gelak sakan. pada aku kelaka kot. korang
je takde sense of humor, poyo semua2 ni ha. haha
suddenly budak kelas aku pandang dekat aku dan berkata sambil menunjukkan jari
ke arah handphone aku

"su, amende tu dow?? ewwww"

" kuang asam tol," huuh

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...