Blogger Widgets ssssshhh...: aku pun tunggang terbalik lagi

Thursday, July 5, 2012

aku pun tunggang terbalik lagi

assalamulaikum, weyy hari ni aku nak bercerita sikit
sebenarnya aku ada banyak benda nak dilemparkan
tapi disebabkan aku ni bukan sotong mahupun
apa sahaja benda yang bertangan lebih daripada lapan
jadi aku post sikit2 je lah, kau pun skip2 kan baca
macam tataw kau neh

aku rasa kalau orang yang memang follow blog mesti
taw sikit tak banyak pasal life aku
aku ada anak buah yang beza 3 4 tahun je untuk yang paling close
kirakan doang la lahir awal, aku mantain muda
hee

then semalam salah sorang anak buah aku call nangis2
aku macam pelik dah

"apahal budak ni, homesick plak ke? ke sawan?"

risau dah aku. then aku angkat lah call dia

"bucu, sebelum tu ni no maxis ke DG??"

"DG lah, kenapa??"

"kita call pakai phone opahlah sebab opah maxis"

"ek eleh sempat lagi kira2..cet"

lepas tu aku pun bergayutlah dengan dia
setengah jam jugaklah gayut tapi aku okay
sebab aku jenis memang dah biasa cakap kat phone
lelama. masa super saver pernah straight
dari pukul 12 sampai nak dekat pukul 6, tu dulu la masa dip
gosip dengan kawan2 lama tapi tu dulu punya celita maa
eh dah meraban.solly2

then dia mengadu dekat aku, dia cakap kawan2 dia
ramai tinggalkan dia sebab doang dah ada commitment
if you know what i mean, ala budak2 baru nak up kan
kapel la apa lagi. macam kau tataw nyah

then dia rasa sorang2 and lonely gila
kiri kanan orang berkepit, dia bukan jeles
tapi bila kawan baik dia sendiri tinggalkan dia
sentap la budak ni kan, apa lagi

then dia mintak nasihat aku, aku pun tertonggeng tonggeng
lagi nak cari haluan hidup, then aku kata kat dia satu je

"kak, kau ingat mama jelah. then setel. bukan budak2 ni yang bagi kau duit,
mama kau yang bengkok cari duit belanja kau semua, kawan2 kau tu lantak la,
carik kawan yang nak belajar sama2, bukan kawan yang nak down kan kau. paham"

"paham bucu"

baru part 2 dah macam2 hal. tapi standardlah kan
budak baru nak tengok dunia luar memang culture shock sikit
aku pun memula culture shock gak kat melaka
baru tengok dunia meh, nasib baik kenal dengan kawan2
yang banyak membantu aku belajar. fuuhhh

dan sepanjang pemerhatian aku
orang yang kapel masa diploma ni, tak kekal lama
ini yang aku nampak, ada je kawan aku yang sampai sekarang mantain
tapi memang banyak lah masalah kan, gaduh lah apalah
kebanyakan yang kapel masa diploma tu

hanyalah membuang masa, thats my point
setuju atau tak, dulik apa aku.hahaa.bye!

6 comments:

skulluv said...

ada kawan aku kapel dari sekolah still sampai sekarang. lebih 5 tahun.ok lagi.dari pandangan mata kasar aku la..hehe

su suraya said...

hahhaa ada je nak counter kan, ceh.. kawan kau tu special case, satu dalam seribu..tak semua weyh camtu..kalau yang dapat mantain tu memang terbaiklah tapi kebanyakan budak2 skolah sekarang hanya suka2 je kapel tu..tu pandangan mata lembut aku lah..haha

Unknown said...

couple??? mmm tak pernah terlintas dalam hati ni nak bercouple... kalau boleh nak terus kawin je... tak molek nak bercouple2 ni...

http://mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/07/giveaway-contest-gila-buasir-otak-watak.html

su suraya said...

baguslah sebab tak semua berfikiran macam ni

sephia sophia said...

DIGI???

su suraya said...

no maxis 017 tu aku tuka line dia daa,, aku tuka ke DG, terminate maxis ..celcom still ada je nyah..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...