Blogger Widgets ssssshhh...: kehidupan selepas ini

Tuesday, July 3, 2012

kehidupan selepas ini

assalamualaikum
aku takda idea tapi tangan gatal nak menaip
habis dah life aku selepas bergelar student
sekarang aku adalah penganggur berjaya
kalau aku kaya lepas jual anggur tu ha jangan time tu
baru nak ngaku kawan plak. hehehe

by the way, aku taw lepas dah jadi student
semua orang nak carik kerja, tipulah kalau
nak duduk rumah je kan. aku tengok facebook
eh dah ada facebook balik??? standardlah aku main
sebab nak suka2 je meh, dah takde keje kan
aku tala facebook tu sesedap limpa aku

then aku perasan ramai gila update status
apply sana sini dengan harapan dapat kerja
aku pun tak terkecuali tapi sebanyak yang doang buat tu
tak la kan, semua orang kata cepat2 mintak kerja
kerja susah nak dapat

aku paham tapi bila tengok keadaan aku yang tak mengizinkan ni
aku hold dulu, nak duduk rumah sekejap
and setelkan apa yang patot setel
dapat kan apa yang perlu didapatkan

macam contoh aku bagi keadaan ea
katakanlah kau lagi 2 hari kau dapat pergi oversea
banyak benda nak kena setelkan
visa, pasport, tiket and segala macam benda

kalau takde take time nak buatkan
macamtulah keadaan aku, aku belum ada satu benda ni lagi
untuk memudahkan aku bergerak kesana kemari
so aku kena setelkan dulu mana2 yang patut dilakukan

kadang2 orang kata, ala alasan je tu nak hold2 dulu
bukan. salah tu, nasib kau tak sama dengan nasib orang lain
tak payah nak banding2 kan lah, you have your own way
so do i, aku tak suka terkejar2 kejar and sana nak sini nak

bak kata orang yang dikejar tak dapat
yang dikendong berciciran
aku yakin rezeki Allah ada kat mana2
yang penting kau kena pandai carik je
chaaoooo..

2 comments:

skulluv said...

nanti make sure bila kerja, reti buat kerja. Hehe. Kalau tak ada sesetengah company or tempat kerja anggap terus reti buat kerja. Mati woo.hehe. kalau reti buat kerja tu kira satu kelebihan r..

su suraya said...

hehhe dats why tanak tergopoh gopoh,, setel sesatu..yang penting kualiti and bukan kuantiti kan..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...