Blogger Widgets ssssshhh...: keinginan yang tak tercapai

Sunday, November 25, 2012

keinginan yang tak tercapai

assalamualaikum
semalam kawan lama aku kol, nama dia hanini
dia skang belajar dekat oversea. lama jugak cakap
nak dekat sejam. then dia update segala hapa pasal dia
banyak good things, bad things and segalalah kan
and kiranya segala apa yang dia update kat fb
hanyalah kegembiraan yang sebahagian sahaje

banyak dugaan nak hidup kat tempat orang
luar daripada negeri pun kita dah tekontang kanting'
inikan pulak negara orang. then aku pun update lah pasal aku
nak update pun aku bagi sikit2 je sebab dia pun orang malaysia
so dia penah rasa apa yang aku rasa
aku je teringin nak rasa apa yang dia rasa


sebenarnya aku teringin nak belajar oversea
just aku tak yakin dengan diri sendiri and beberapa faktor lain
membuatkan aku bantutkan hajat aku nak pergi sana
tak jauh, aku just nak pergy negara eropah je
teringin nak rasa empat musim

negara macam Arab pun aku teringin nak pergi
piramid giza, gurun, oasis.  aku nak sangat tengok depan mata
aku kan lebih kepada kewangan. jadi main course aku tak kuat kat sana
kebanyakan orang yang pergi Mesir lebih kepada tasawuf 
dan yang berkaitan dengan pengajian Al-Quran

aku ni perangai memang tak semenggah
jadi memang tak layak nak ambil kos sebegitu
betulkan perangai yang tah hapa2 neh dulu
then baru boleh pikir and plan untuk ambil yang kos sebegitu
doakanlah, susahnya nak jadi baik..adoii


obviously aku still nak belajar. 
tapi rezeki mungkin belum sampai
sebab apa yang Allah dah plan untuk kita
lagi cantik dari apa yang kita plan sebenarnya
aku just harap dalam masa 2 ke 3 tahun lagi
aku dapat pergi negeri orang..

tadi aku usha lain bapak aku, aku tanya dato abah.usha line

abah, kalau orang nak sambung belajar boleh?

boleh je kenapa?

tapi kalau nak sambung oversea? kat luar negara abah kasi?

abah okeyh je. takdehal. tanya mak kau la camne

lampu hijau dari dato abah, lampu hijau dari datin emak tataw lagi. aduihh

2 comments:

skulluv said...

kalau bukan sebab belajar, sebab kerja pun mungkin satu hari nanti kan?hehe.

cuma negara 4 musim tu, kau pergi je rumah 4 musim dulu kat Shah Alam tu. Hahaha..

semoga berjaya.

:)

su suraya said...

hahaha tanak aku g shah alam..

orait tq..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...