Blogger Widgets ssssshhh...: fitnah = makan nasik

Sunday, January 8, 2012

fitnah = makan nasik

assalamulaikum,
lama gila tak online, rasa macam setahun lah aku tak menaip. pucat2 tangan
sebab tak menaip. over sangat. so untuk mengurangkan kegatalan
aku pun rasa nak merepek sekejap untuk malam ni. tadi dah lepas lagi satu beban
paper SM. tangan taknak bengkak plak sebab dok menulis

paper ni lain macam sikit, soalan dia agak tricky you and memang aku tak sempat
nak cekk pun. elok je aku letak pensel, masa dah time. rasa macam baru lepas
lumba lari dibuatnya. takpelah, tinggal lagi 3 paper ni belasah jelah setakat
mana mampu. tadi aku bejalan jalan di alam maya

then aku pegy satu link ke satu link ke satu link
sume macam tah pape. ni sebab kes besok 9 Januari kan.
haha aku taknak cakap banyak sebab kang lain plak jadi kang kalau
orang salah tafsir. sana salahkan sini dan sini salahkan sana
so mana betul??? haha memang takkan taw la kan

dunia politik ni memang pelik, ehh??? aku sebut politik ke tadi???
kantoi dah. oh man! k fine who cares kan? then fitnah sana sini
sampai ustaz pun kena fitnah. suka hati doang je. yang ni aku nak luahkan pendapat sikit
ada satu blog, aku jumpa dekat link dekat blog eda,,
korek punya korek punya korek,,,

aku pun sampai lah kat tempat yang nak dituju,
aku jumpa original post yang blogger tu fitnah ustaz xxx.
macam yang aku cakap, aku tanak sebut nama or apa sebab payah nanty
kalau jadi pape. blogger yang bijak pandai tu cakap
ustaz tu buat itu gini sana sini and segala macam benda yang tak masok akal

then that sweet nice blogger (puji ni der) siap bagi sources lagi
dia cakap dia ada bukti yang ustaz tu buat bla bla bla bla dan bla
then by the time aku view sources tu,,
sources yang kata pasal tu, bagitaw balik yang die tak sure and cuma mahukan
kepastian...

honestly speaking i can see one very stupid people easily copying
someone work and analyze it based on their understanding without making any
deeper research to ensure the validity of the entry.

ayat aku mungkin kasar, sorry sangat tak patut bila someone memfitnah
orang and mengatakan ada bukti sedangkan bukti tu sendiri mengatakan
"saya tak pasti dengan berita ni, saya cuma mahukan kepastian"
derrr, kau tak baca ke??? kata kau ni blogger famous, aku ni picisan je
so takan senang2 je cakap macam tak penah pegy sekolah.

kau dapat apa fitnah2 orang??? tak dapat apa2 mei
aku sendiri baca yang original entry tu kata die tak sure dengan apa yang dia post
so macam mana kau begitu pasti sahihnya apa yang kau sendiri copy
dari orang lain???

sometime aku rasa muak tengok benda2 gini, ok fine aku boleh buat benda lain,
nak buat apa??? kalau online nak taw pekembangan dunia pun dah sah2 political entry will
be one of my reading list. so how?? any idea peeps?

salah sebut nama kat berita kena troll,
jumpa tangkap gamba dengan someone jadi issue,
lain yang cakap lain yang doang paham,
so how??? tell me how???

duduk rumah makan nasik je lah gamaknya...
aku tak suka sangat ayat2 tipikal yang selalu orang2 sekarang cakap..

"kau pergi universiti nak belajar, bukan berpolitik"

abeh tu, dah kata kau budak U, dah sah2 kau akan telibat ngan benda2 gini
takan masa dah kerja kot baru tekial-kial nak update sane sini
telambat dah time tu. kau dok dengar cerita orang je la nanty

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...