Blogger Widgets ssssshhh...: my achievement??? nothing for now

Wednesday, February 22, 2012

my achievement??? nothing for now

assalamualaikum,,
aku kalau makan tengah hari selalunya tapau sebab malas nak kua carik makan
kang makan tak dapat letih yang mendatang bagaikan tsunami
sejak bila aku pandai bermadah neh, ah lantak aa, kembali ke pangkal jalan mari
aku jumpa kawan lama aku, die skang keje dekat puncak bukit eh salah puncak alam
aku lupa kerja apa, then she keep on ulang alik antara uitm dengan puncak alam
so semalam dia ajak aku makan sama, aku memang dah lama gila tak jumpa dia since skp
so kitorang keluar kejap, so masa aku tunggu dia dekat luar tempat praktikal
aku usha lah kereta yang selalu dia pakai, alih2 kereta lain yang datang
then die hon2 aku macam ni

PIN PIN!!! SU JOM!
katanya, aku taknak mention nama dia apa kay

then aku macam agak terkejot sebab ni kereta baru, tengok no plate pun leh nampak bau kedai
then aku terus tanya

KERETA SAPA PLAK KAU REMBAT NEH???

"NI KERETA AKU SU, BARU BELI"

"ERKKK????"

then kitorang keluar makan and borak macam tak jumpa lapan tahun
aku respek dengan the way dia survive, dia benti belajar sebab nak kerja
and skang dah ada kereta sendiri, then i look up to myself
apa yang aku ada seyh, aku rasa aku takda pape nak dibanggakan
then dia macam perasan tengok aku lain skit,

"RILEKS SU, TURN KAU AKAN SAMPAI UNTUK ADA SEMUA NEH"

melihat keadaan dia yang sangat kuat untuk meneruskan hidup
membuatkan aku malu dengan diri sendiri sebab aku still tak capai apa2
dalam masa yang sama memberikan aku satu semangat baru
cepatlah abis praktikal, i want to feel free from books at least for a moment
i want to gain money with my own effort, aiisshhh
at least, give me chances to give something to all people around me
especially my parents
yang penting kena sabar, jangan gopoh, kayuh pelan2 dan istiqamah
aku ni tak penyabar masalahnyah, tolonglah sabar sikit
i hope i can do something with the scroll that i will get
at the end of my student life.. Insya Allah

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...