Blogger Widgets ssssshhh...: kenapa siput yang tu?????

Sunday, June 3, 2012

kenapa siput yang tu?????

assalamualaikum
okay-okay dan okay. tak lama lagi, lagi 2 minggu aku akan
abes praktikal dekat TNB, jadi memang mengira hari dan mencongak waktu
takut ada, nervious ada, seram ada, nak nangis ada, nak kawen pun ada
so sekarang hanya menunggu dan menunggu. okaylah cukup introduction

sekarang ni mungkin masa akan banyak dihabiskan dekat umah an
so aku pun kalau ada masa terluang akan tengok tv
yelah, mak dengan bapak aku tak tengok tv sangat
jadi rugi bayar astro bulan-bulan tapi tak tengok
so dengan tak relanya aku pun tengok lah tv tu
ala bukan nak tengok sangat pun, serius tak tipuuu. aku baik

cuma semenjak dua tiga menjak ni
aku tataw napa interest aku banyak tengok rancangan masakan
aku ni demam ke apa tataw lah, favourite channel 703
masterchef selebriti lagilah suka, time doang bagi komen
yang nervious terlebih aku ni ha, siap macam cakap

"oh man! oh man! abislah. masin pulak dia masak tu ha.
memang kau lah masak depan chef tu nanty. kena bantai"
sambil tekup muka dengan bantal. awww comel sangat puiii

kalau dekat 703, kebanyakan nya masakan oversea
so tak payah semangat sangatlah kan sebab kebanyakan doang guna wine
wahhh pandai dah ni komen-komen segala,
hehe aku masak-masak simple tadahal,
so lepas ni mungkin aku akan bercuti sementara nak dapat kerja tetap tu
aku dah plan nak buat apa, ha kita kena plan.
kalau tak kelaut lah weyy

ada satu rancangan ni, river cottage nama program tu
aku suka sebab time dia nak masak, time tu lah
dia pergi reban dia tangkap ayam
pergi kebun petik sayur lah buah lah, aiseyymahh
aku suka tengok kebun-kebun sayur ni. ni srius tak memain

then hari tu chef ni pergilah kebun dia
sebab dia cakap nak kutip siput-siput yang dok
seronok buat parti liar dekat dia punya daun-daun sayur
so aku tengoklah dia kutip siput-siput tu, kat malaysia panggil siput khinzir
sapa tataw apa tu siput khinzir, pergilah terjun jeram sana

cuma beza dia siput babi kat malaysia lagi ganas rupanya
cam siput rempit sikit, kat sana siput halus kecik je
macam nak tangkap buang pun tak sanggup je aku rasa
aku ingat dia buang siput-siput khinzir tu
sekali dia tak buang, aku dah pelik

"apesal dia kumpul siput-siput tu semua seyh, cam pelik je"

"dia bukan nak amek sayur ke tadi?"

aku bermonolog dalaman macam sinetron indonesia

aku pun tengoklah lagi dengan penuh curious

"oh man!!! dia masak siput tu..wekkkk. geli seyh, mak tengok ni
dia masak siput tu.. eiiiissss"

"ala mak dah agak dah tu"

"??????????????????"

terus aku tukar channel tengok ulangan super spontan
macam le dah tada benda lain nak masak
aku siputkan jugak chef tu nanty

5 minit pastu aku alih balik, barulah dia normal masak ikan segala
tapi sempat gak nampak, siput tu dia buat sate dengan cekodok
memang 2 bulan la tak makan sate, hahaa
tak payah dah panggil cekodok, panggil cesiput dah pasni

hahaha hati-hati ler tengok rancangan masak-masak tu
kadang-kadang tah apekebenda yang dia masak sebenarnya
macam takde benda lain, masak lah sotong ke udang ke
kalau nak masak siput, pergi tangkap siput sedut tu ha
dah la aku suka sotong, tapi jarang tol nampak orang masak sotong
kawan aku lagi best mulut dia

"kau suka sotong weyh??? aku tengok macam getah paip je sotong tu"

"hampeh kau"

p/s : budak-budak sekarang pandai dah. anak buah aku sendiri komen aku punya appearance. ini dah lebih

"bucu ni bosan lah style, tah pape. cuba pakai selendang.
cariklah selendang yang besar-besar, baru style sikit"

"siput punya budak" hati aku bermonolog

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...