Blogger Widgets ssssshhh...: jamuan hari raya opis yang bermakna. hehehe

Saturday, September 21, 2013

jamuan hari raya opis yang bermakna. hehehe

assalamualaikum. lama gila aku tak update blog
biasalah kadang2 terpaksa menyendiri, mencari ketenangan
mencari siapa diri sendiri, mencari kekuatan
aisehman ayat aku nak world je kan. hihihii

bulan lapan haritu ada jamuan raya opis
aku selalunya memang terlibat dengan event2 opis
sebab aku suka aktiviti2 yang doang buat (banyak makan free)
then event ni adalah antara yang terbest pernah aku buat

kau bayangkan, daripada semban sampai ke pilah mencarik daun kelapa
semata-mata nak menghiaskan gerai. memula doang plan nak daun nipah
then aku terfikir celah hutan mana nak ambik daun nipah ni kan
lepas tu mintak aku tanya bapak aku mana nak carik daun nipah

aku pun call la bapak aku merangkap datuk besar rumah tu

"abah mana nak carik daun nipah ek? orang opis nak beli aaa"

"takde, orang buat daun nipah seme dah mati"

"erk?"

lepas tu guna alternatif lain, carik daun kelapa
aku kalau ikotkan hati maun je bagi cadangan tak bermoral
ambik je daun2 pokok pinang tepi jalan tu, aku utarakan idea terbabit

"boleh amek daun pokok pinang tu tapi kau panjat, kitorang tgk je dari dalam lori nanty"

"?????????"

akhirnya jumpa jugak taapi guna daun kelapa, mintak bapak aku amekkan
tapi yang pandainya datang guna pajero, tapi nasib baik pajero besar
memula nak datang naik kete je. 

"su, kita amek daun kelapa dekat umah awak pakai myvi saya la, bonet kereta tu boleh tolak belakang"

dalam hati aku, dia ingat daun kelapa tu besar jari agaaknya

"tak muatlah cik wan,sebab kita nak amek lapan pelepah neh"

"ala muat, nanty kita patah2 kan laaa"

dalam hati aku, maun je aku gigit dia ni karang. bogek plak deh

"takpe cik wan, guna pajero opis, lagi besar. kang kalau guna kereta cik wan 
maun kita terlekat kat cermin depan nanty kang"

"yekeee? okey2. hehehhe" tersipu-sipu malu dah bos aku. debik jugak dia ni kang

setelah pung pang pung pang amek daun kelapa, kayu apa bagai
maka siaplah gerai. ha layanlah gambar yee. hikhikhih



"macam ni ha anyam ketupat, tu la korang merenyam taw menganyam tataw"



"eh orang depan aku neh, gerai tak siap lagi sibuk berposing. cam rozmey dah aku tgk"



"ah sudah, aku lupa gerai aku jual apa."



"macam ni ha you ols, ni kalau i boleh buat lawa2 ni, i boleh duduk hutan dah taw. 
buat rumah macam rumah tarzan tu"



"time aku nak posing la kau nak lalu."



"ehh?? mana poie daun kelapa seme2 tadi??
oh salah ni gerai sebelah daa"



"akak, soto je ke ada jual? sotong ada tak??"
"meh aku sotongkan kepala kau"



"dia ni amek makanan taknak offer aku ke"
"aku tak pedulik, aku lapar aku dapat dulu!"



"habis dah jualan hari ni, apalah akan jadi pada hari2 mendatang aku,
eh terlayan perasan plak. "



"abang balikkkk!!!!
"abang on the way sayang, dekat highway neh."  send

setakat ni sajalah entry bergambo aku.
lama tak update gambo2 kan. takpe pasni aku merajinkan diri
hikhikhik

p/s : dialog ni adalah rekaan sukahati jiwa raga saya. 
kalau ada orang opis terbaca maafkan beta ye tuan hamba. hihihih

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...