Blogger Widgets ssssshhh...: perbincangan masa depan

Thursday, April 19, 2012

perbincangan masa depan

assalamualaikum
pagi tadi entah angin mana yang datang meniup semangat aku secara mendadak
mungkin sebab chelsea menang kot, nampaknya pengalaman barcelona yang sudah 3 kali
menggagalkan harapan chelsea untuk ke liga juara2 sebelum ini tidak mampu
untuk mengulangi sejarah, sejarah dah tinggal sejarah lah weyyy, tak yah nak kenang2 sangat

yang baru ni penting, hahaha good job drogba. kalau chelsea lepaskan kau
memang rugi lah beberapa season sebab mana nak carik pemain macam kau

okay cukup dengan tajuk tu and tak payah nak gebang sangat, bukan menang final lagipun
ada lagi satu game yang chelsea kena menang nak sahkan kejuaraan, ok tolak tepi dulu

pagi tadi aku beborak dengan mak aku, yelah tak sampai 2 bulan lagi aku akan menamatkan
segala-galanya, hendak menempuh alam barulah katakan, so sikit tak banyak aku dah kena
start pikir apa yang aku nak buat, then aku pun borak lah dengan mak aku

"mak, tak lama lagi nak abis praktikal,"

"ha lepas tu carik kerjalah kan??"

"mak, orang nak kerja dekat tempat acik kerja skang kat semban tu, acik bagitahu dia nak pakai orang"

"kau tak nak ke kerja government???"

"nanti dulu lah mak, lesen pun takde ni, nak amek lesen dulu, setel sesatu"

"owhh okay"

"mak, orang nak jadi lecturer, mak doakan dapat ye"

"apa????" muka aku macam agak pelik sikit masa ni

"lecturer lah, pensyarah. orang suka mengajar. mak doakan lah orang dapat nanti"

"hahahahhahaha"

"asal mak gelak plak????" aku dah pelik. apa lah mak aku ni. boleh lak gelakkan aku

"nanti kang bebudak ni dah lah lagi besar, kang doang buli kau balik macam mana???"

"takda nya"

"miss, berdiri lah atas kerusi mengajar tuh, kami tak nampak ni ,wahhh,, pendek nya lecturer kita"
mak aku mengajuk membayangkan seolah-olah student tu tengah bahan aku

"beranilah doang buat macam tu"

"hahaha mak tak kisah kau nak jadi apa, yang penting kau buat lah betul2"

"okay boss.."

lepas berborak dengan mak aku, aku macam dapat semangat sikit and
sedikit bayangan apa aku nak buat lepas ni. itulah harapan aku.
orang kata alam pekerjaan ni mancabar. tak macam belajar. lagi stress.
moga-moga aku tak tersilap langkah and berada di jalan yang betul. Amin..:)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...