Blogger Widgets ssssshhh...: ni rupanya tarian piring

Tuesday, May 1, 2012

ni rupanya tarian piring

assalamualaikum
hari tu kenduri dekat serting yang kakak saudara aku kahwin
then beberapa minggu lepas kenduri plak dekat belah lelaki
mula-mula malas nak pergi sebab memang malas, rasa macam berat je sendi-sendi otot aku ni
then setelah dipujuk oleh emak dengan ugutan yang lebih kurang begini

"nanti sok kau kawen takda saudara mara datang ha baru ko taw"

"yelah orang pergi..wuwuwuwuu" saja tambah sound effect

sapa tak takut wey kalau kau kahwin tapi takde saudara mara datang,
so aku pun bersiap ala kadar, janji pakai baju yang senonoh sikit dah la
aku penat sebenarnya time tu, then masa dah sampai beranang
berkumpullah aku dengan adik beradik yang ada, ok best dah time tu
aku suka kalau abang aku no 5 ada, dia suka buat lawak senget dia tu
tapi akhirnya dia berjaya membuatkan semua adik beradik dan ipar2 aku gelak

"adik, lamo bang udo tak tengok kau, muko kau macam najwa latif la"

"HAHAHAHAHAHHAA!!!!" anak-anak buah aku semua ada then time tu doang
bantai bahan aku setengah mati

"aah pak udo, bucu minat sangat najwa latif, semua lagu bucu ada" fatihah menambah perisa

"oiiii kau tolong sikit ea kak, aku tak minat dia. belasah kau kang,
apa ni bang udo, mana sama ngan najwa latiff...isssshhh" aku hangin betul

"yelah dik sama, hahahaha nyanyi sikit cinta muka buku" bahan abang aku

muka aku dah merah setengah mati okayh time tu. nasib baik bini abang aku ada
kalau tak dah lama aku gusti kan dia.then kitorang pun berarak lah pergi rumah
pengantin, then aku nampak ni..


"kak nanti kat umah jom buat, pinjam piring opah"
"tak keje aku, kau buat sorang, ngamuk opah kang kau jawab"


ni namanya tarian piring, aku selalu dengar and nilah rupanya,
korang kalau nak try dekat rumah, boleh and nak lagi harcore
try pakai kuali ke periuk ke, kalau korang kena kejar dengan emak kau
aku tak bertanggungjawab


ni lah pengantinya, sorry muka tak nampak, panas depan tu, serius panas
pengantin entah nampak entah tidak orang menari depan dia tu


"cepatlah bucu, panas ni.. grrrr"
"eeee sabalah, aku pakai kamera phone je, bukan nikon"

bila kau kahwin ni pijah???? sekolah menengah pun tak masok lagi????

kbai

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...