Blogger Widgets ssssshhh...: persoalan yang tak terjawab

Thursday, March 22, 2012

persoalan yang tak terjawab

assalamualaikum
aku ada banyak persoalan yang tak terjawab dalam kepala aku, bukan tak boleh jawab
tapi tak taw nak jawab apa

1. pernah tak korang dengar keputusan peperiksaan besar menurun??? setiap tahun menaik. kenapa??? bebudak sekarang makin pandai ke??? obviously aku agak pelik berdasarkan keadaan semasa sekarang

2. kenapa perempuan sekarang atau spesifiknya budak perempuan lagi minat orang asing berbanding laki sendiri??? mana doang letak keluarga doang masa melarikan diri pegy ikot bepren doang yang ensem lah sangat macam shah rukh khan tu???

3. kenapa movee melayu sekarang banyak cerita hantu yang aku rasa dalam dunia realiti takdalah sampai begitu sekali over dia???

4. statistik menunjukkan 6 orang anak luar nikah lahir setiap jam. kenapa perempuan zaman sekarang cepat sangat percaya bulat2 pakwe doang yang kadang2 baru seminggu kenal??

5. kenapa makin nak dekat pilihanraya makin banyak kes merepek yang keluar sampai kadang2 tataw kesahihan sesuatu berita tu??? dulu2 takde plak macam ni

6. kenapa drama indon banyak sangat monolog dalaman and makin lama makin merepek??? tapi stesen tv still amek lagi cerita2 dari luar and makin banyak dekat tb sampai aku rasa nak baling je kosi dekat tb

7. kenapa program realiti tv yang makin bersepah dekat stesen tb ni, boleh dikatakan 99% ah;i dia adalah orang melayu??? aku terpikir mana pegy kaum lain dalam program ni and ke dekat syarat2 penyertaan memang kata meleis je boleh????

8. kenapa drama melayu selalu tunjuk orang melayu yang sangat kaya raya sampai berpinar mata aku tengok??? the facts it is majoriti rakyat malaysia adalah golongan sederhana saja. so kalau buat cerita orang melayu yang sederhana turun ke taraf nanty??? sigh

sebenarnya ada lagi tapi aku tak ingat, bila teringat kadang2 time tu aku tengah bersantap la, berenang kuak lentang la and ada je keje yang aku buat selain online. kalau aku ingat aku tambah update dekat bawah.

p/s: saja nak cakap benda takde kaitan dengan topik, seriously pemakanan aku agak teruk skang, selalu lapar tapi badan tak naik2 sampailah jadi satu kes neh

aku naik motor dengan bapak aku, masa dah sampai umah and nak turun motor, aku terhentak macam mana tah sampai termenonong motor bapak aku kedepan. bapak aku punye tekejot dia tekan brek tangan motor kuat2 sampailah...

abah : putuih ha brek motor abah kau buek, osah boghek kau ni kan.. dah kono ganti brek baghu.. ayooo kau nii..poning abah nengok ehh

aku : la asal kita plak kena... (aku rasa badan aku memang tak naik tapi berat confirm melonjak-lonjak, aiisshhh)..abah nak poie mano lak tuh???

abah : baik an brek motor aa.. sapo tah ghosak an tadi..

aku : erkkk???? *terasa*

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...