Blogger Widgets ssssshhh...: gembira sekarang, menangis kemudian hari

Friday, March 2, 2012

gembira sekarang, menangis kemudian hari

assalamualaikum
betol la bak kata orang dolu-dolu, jangan bergembira sekarang
nanty menangis kemudian hari, aku mana lah percaya sangat
dengan pepatah pepitih pepituh ni, yelah sebab banyak daripadanya di ada2 kan
bukan dari yang fakta sebenar yang di dapati daripada penyelidikan2 umum

ha amek kau ayat aku,nak lagi??? sorry naik lorry
tadi aku pegy lambai emak ngan abah aku naik bas
doang pegy terengganu, then semalam main peluk2 dengan kawan baik sebab
dia plak nak pegy langkawi, maksudnya sekarang ni ada dua lawatan dekat kawasan
perumahan aku

satu daripada nya pun aku tak dapat nak pegy, apa kau rasa???
ko ingat tak sedih ke?? kalau aku ni jiwa tak rockers, mau banjir aku pilah aku buat
yelaa, nak ikot mak aku ngan kawan aku,
sanggup aku menyorok dalam bonet bas tu nak ikot punya pasal
then aku abang plak dari tadi dok perli baik manjang, huii kalau kau belah dada aku

kau boleh nampak berdarah-darah jantung aku ni, apa??? jantung memang berdarah??
memanglah berdarah, aku salah cakap ke?? ke korang yang pening ni
korang kena paham, ayat orang kena tinggal memang gini, dia akan merapu duduk
ngadap laptop sedangkan yang lain sedang bersuka ria, antara ayat2 yang membunuh aku tadi

"nangislah orang tu malam karang sebab kena tinggal sorang2"

"sian orang tu kena tinggal, uuuuu padan muka kena tinggal"

aku ni dah la tengah bengkek, mesti aa jeles weyh, betaun aku tak pegy langkawi
dengan terengganu, last2 pun masa darjah2 aku tu ha, mende je yang aku ingat kalau pegy
lawatan masa zaman baby2 neh, aicehh baby lah sangat, then aku counter balik jiran aku
aku mestilah mempertahankan diri, aku kan takbersalah, aku teraniaya, aishhh ayat kan

"malam karang saya kalau nangis saya meraung kat depan umah akak,
ha jangan tak bukak pintu pulak ye"

"hahahahhahaha"

gembira doang tengok aku tak pergy, aku tak pergy pun bersebab kalau ikotkan
takpelah mungkin betol ada hikmah, so kenalah belajar banyakkan sabar, abang aku
nampak aku macam jeles and agak down, then dia bagilah kata2 semangat
(padahal dia ni bukan leh caya sangat neh)

"takpe nanty aku plan kita pegy jalan2 satu family pegy langkawi, tapi naik air asia la"

"ha bila tu????"

"kau tunggu lah aku kaya raya dulu"

"bila nak kaya raya???"

"ha tu tak sure, hahahahhaha"

hampeh aku dah agak dah, masa otw balik abang akulah orang paling gembira
membahan aku sampai tak taw dah aku nak jawab apa.
hohoho takpe2, ada ubi ada batas
ada lori aku pegy melancong.eh okaylah bye!

p/s: sebenarnya aku dah register nama untuk salah satu rombongan, tapi aku ni sapa je lah weyh, aku ni hanyalah hamba Allah yang lemah yang hanya mampu merancang, and Dia yang tentukan bila saat2 akhir ada benda jadi mesti ada hikmah (pikir positif) weeuhh...

2 comments:

tyakamal said...

kesian macikk kita sorangg nihh . sokey lepas ni boikot buat sepanduk kek ampang high tu okyy . haha

su suraya said...

diamlah kau...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...