Blogger Widgets ssssshhh...: kenangan yang,,,,

Saturday, November 26, 2011

kenangan yang,,,,

pada suatu malam, sedang aku enak menonton rancangan televisyen sambil berangan (over sangat nok) tiba2 anak buah aku yang tah dari planet namex mana datang, tetiba muncul dekat sebelah aku sambil buat peace yoooo (ok peace tu aku tipu). nasib baik aku tak melatah macam acik, kalau acik die dah terajang sepenuh hati sebab tekejut tetiba ada orang muncul secara tiba2 kat sebelah. hahaha jangan mara acik, time nilah nak bahan balik, wahahahah..:) jadi dengarkan lah perbualan antara aku dengan anak buah durian aku ni

tya : ****, kita nak tanya neh,
aku : tanyalah, tak kena bayar pun. aku kan baik
tya: **** ni, hmmmm induksi tu apa?
aku : induksi??? oh tu time budak senior nak rangging junior, dia suh kau masak nasi, basuh baju warden, menari ke, buat kuak kupu2 kat tasik yang banyak biawak ke, ha sukati jiran die lah nak buat apa dekat kau. nape?
tya : kita nak kena induksi ni, alaaa macam merepek je tu. **** penah kena tak???
aku : ko gila aku tak penah kena, dulu time aku kaw2 kena kitai nak senior, aku kalo jumpa balik senior tu, aku karate 18 urat pankreas die weyh. huh aku memang ingat tol muke senior2 yang gembira membuli aku tanpa belas kasihan tu. meh sini aku cer kat ko

cerita bermula begini,, kisah pertama

zety : su jom pegy bilik kak J. dia dah ada kot. kita kena amek sign die sebab die mpp blok an.
aku : yelah, jom2. kan tak masal kena hamun lagi sekali ngan kak Z sebab tak cukup sign.

tok3, aku ngan zety ketuk pintu. neves setengah nyawa sebab kak J ni ganas sikit dari aku. so die memang macam laki abes lah.

kak J: ha masok
aku : kak nak sign boleh, sign akak je tak dapat lagi (aku dengan zety buat muka mengharap habes)
kak J : o0o0o0o0,, nak sign ye, boleh2 tapi korang ingat dapat free macam tu je ke?? tak dapat la weyy

aku ngan zety monolog dalaman : ah sudah, pehal lak die neh.matilah kena ragging sat g..aduiiii bala2

kak J : ha kau pegy amek helmet aku kat atas almari tu, die basah sikit sebab tadi hujan tapi aku dulik apa, aku nak ko pakai skang depan mata aku.
aku : haaaaaa???? kak, takkan nak pakai helmet lam bilik kot.alaaaahai
kak J : kau nak sign aku ko buat, kalau tak, tak dapat la kau autograf aku..
aku : oklah2 kita pakai. (aku dengan buat muka macam susu basi 5 taun expired pegy amek helmet akak tu pakai atas kepala aku, jatoh saham aku!)
kak J : ha kan comel tu (sambil muka dia tahan gelak setengah mati, serius aku rasa nak cepuk hempedu dia)
aku : akak, kita dah pakai, sekarang nak buat apa????
kak J : kau nampak tak kat pintu tu ada peraturan2 UITM, aku nak ko baca peraturan tu sampai aku suh benti.
aku : oh boleh2,, peraturan pertamaa,,,
kak J : oiii bukan baca macam tu je, aku nak kau baca macam menyanyi. ko bantai lah lagu apa yang ko nak.yang penting berlagu
aku : apaaaaaaaa????????? waaaaaaa akak malu aaaaaaaaa!!!!!!!!!
kak J : nak tak????
aku : yelahhhhh..(baca peraturan UITM berasaskan irama lagu helena, seb baik dia senior, kalau tak dah memang koma aku kerjakan)

( aku taw lagu MCR helena tu je, so beat lagu tu lah aku pakai sambil nyanyi peraturan uitm, muka aku tak payah cakaplah, memang merah menyala macam kena bakar, yang kak J ni memang gelak guling2 tengok aku. so paham sendiri lah, lepas tu zety plak kena, balik bilik muka aku ngan zety macam pengganas Amerika, memang berasap habis hidung dengan telinga)

kisah kedua

aku : jom g bilik atas lak, sikit g cukup la sign neh
zety : jom2.. ngantuk weyhh tapi kalau tak cukup ngamuk lak kak Z, suara macam lelaki lak tu. seram aku dengar.
aku : ha ko taw takpe, haritu aku ingat mantainance naik betolkan bilik air, sekali kak Z daa. (sempat gosip)
zety : hahahaha aku pun sama dow,, ingat budak laki menceroboh tadi..huisshhhh seram, seb bek tak jatuh jantung aku.

tok3, kaku ngan zety ketok pintu. kalau ikotkan nak aku cabot je pintu tu tapi aku kan baik

kak Q : ha masok, nak sign ye
aku ngan zety : aah kak (muka macam baik je, ada harapan dapat sign terus neh, leh aa tido awal.hee)
kak Q : ha duduk, sebelum tu akak nak tanya soalan wajib dekat sorang2. korang ada abang tak????
aku : erkkk,,,ada (apa gila soalan dia neh, dia takda abang ke??)
kak Q : wahh ada GF tak???
aku : adaa (macam abang aku nak dekat dia, aku tipu sebab nanty banyak soalan mengarot dia start tanya aku, takan aku nak jual abang aku dekat dia kot, baik kak Q neh aku jual, dapat jugak duit, melalut dah neh)
kak Q : okeh macam ni, akak nak korang kenalkan diri memasing macam nama, asal, course and segala lah,,,,
aku ngan zety : okay takdehal,,
kak Q : ,,,, dalam keadaan sengau.
aku : apa????? (arghhhhh bala apa lagi neh)
kak Q : kau mula dulu,, (sambil tunjuk dekat aku)
aku : hama haya huhaya, haya hinggal hekat hegeri hembilan,, blah blah blah (erghhhh tensen, migrain, gila aku!!! akak tu kecik besar kecik besar je aku nampak..serius dow.. aku rasa memang nak jadi pengganas dah time tu. macam biasalah, budak bilik aku si zety kena macam yang aku kena)

otw balik bilik,,
aku : aku kalau dapat akak tu kan, eiiiii aku memang rebus die separuh masak weyyy
zety : aah pastu kasik biawak kat tasik tu makan,, geram aku.maluuuu doww

**********************

aku :ha kak (tya) amacam??? nilah induksi aku yang aku memang ingat sampai aku kawen nantylah, senang nak cite kat anak2 aku. malu doww tapi memang standard la junior kena balun ngan senior, doang balas dendam sebab doang pun kena sama gak masa doang memula masok.
tya : hahahaha macam bangang gila **** kena. HAHAHAHAHAHAH!!!!!
aku : kau gelaklah, sok die suh kau berenang kat tasik yang banyak biawak besar bapak orang tu masaklah kau..aku tak campor
tya : waaaaaawaaaa taknak lah kena induksi!!!!!
aku : hahahahaha padan muka kau!!!!!

kalau ingat balik memang macam2 aku kena masa dekat melaka tu, tu aku baru cer sikit. kalau aku cer semua taun depan tak abes, tapi standard lah kan senior ni nak kenakan junior, sebab doang cakap nanty antara senior dengan junior akan jadi lebih rapat (ptuihhh menipu tol) aku tak rapat pun ngan akak2 yang buli aku tu,

aku geng ngan senior lain yang lagi cool and best, siap ajar aku camne nak ponteng induksi blok g, kak Linda, kak Tasha, kak Anis and Cakni memang senior aku paling cool la, banyak selamatkan aku dengan budak bilik aku dari program2 yang tak mendatangkan pekdah, ada ke suruh menari depan Pengarah UITM, mati idup balik aku tak nak buat, so aku ngan doang lari ikot pintu belakang)

tapi bila aku lak senior last sem, tak keje aku nak ragging budak2 freshie ni. doang ni tataw pape dow, senang cakap mentah lagi. aku dah rasa tensennye kena buli, so time doang mintak sign aku kasik je then terus blah.

takde aku nak suh doang wat bungee jumping ke apa ke, renang berirama ke, takde2. tak matured je semua tu pada aku. tapi junior ni kalau kasi muka, doang pijak kepala kita, so nak salah kan sapa??? senior? junior? warden? lecturer? pengarah? pak gad? pikir aa sendiri..

masa aku part 6, kira otai blok aa la aku time tuh...

junior : akak ni part 6 ke???
aku : aah kenapa?
junior: keciknya, kita pun lagi tinggi dari akak..hehehe.nak sign boleh???
aku : o0o0o0 akak memang kecik, malas ah nak besar2 ni. boleh bak sini kertas tu.
(budak ni sempat lagi perli aku, aku sign pakai marker board kat kening die karang baru die taw
)

ingat nak upload gamba,, pastu maleh lah ai.hahahha dah malam k selamat malam dan Salam Awal Muharam, semoga taun baru Islam yang akan membuka tirai ni akan jadi lebih bermakna dan sama2 lah kita memperbaiki diri (macam ustazah pilihan tak???) k salam..(",)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...